Industry Wire

Geplaatst door Copernica Marketing Software

PRA informeert vrijwilligers over onderzoek met Copernica Marketing Software

PRA International, onderzoeker van geneesmiddelen, maakt gebruik van de software van Copernica om haar doelgroep door middel van e-mail en sms zo efficiënt mogelijk te bereiken. De organisatie wil hiermee een zo hoog mogelijke conversie halen uit de verzonden berichten.

PRA International is voor haar onderzoekswerk sterk afhankelijk van de vele vrijwilligers die helpen bij het geneesmiddelenonderzoek. “Met behulp van de software kan PRA gepersonaliseerde e-mailings verzenden naar onze vrijwilligers die willen deelnemen aan een geneesmiddelenonderzoek.”, vertelt Endy Smit, communication specialist bij PRA.

De organisatie informeert haar database niet alleen over de verschillende geneesmiddelenonderzoeken. PRA verstuurt mailings om de vrijwilligers te herinneren aan hun medische voorkeuring. “We merken dat deze persoonlijke benadering werkt. We behalen een betere conversie uit het aantal gelezen e-mails en de aanmeldingen voor een geneesmiddelenonderzoek n.a.v. mailingen (e-mail en sms) nemen toe.”, aldus Smit.

Over PRA International:

In opdracht van grote internationale farmaceutische bedrijven doet PRA International (PRA) wereldwijd wetenschappelijk onderzoek naar de werking van geneesmiddelen bij mensen. In Nederland heeft PRA (voormalig Pharma Bio-Research) een onderneming met inmiddels meer dan 400 medewerkers verdeeld over vier locaties in Noord Nederland. Hier verricht PRA enerzijds Klinisch- en anderzijds Bioanalytisch onderzoek. Kijk voor meer informatie over PRA op www.prainternational.com.

Over Copernica Marketing Software:

Copernica is marketing software voor emailmarketing, websites en mobile en automatische campagnes. Kijk voor meer informatie op www.copernica.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht