Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Prada Group en Adobe werken samen aan vernieuwde klantervaring in de winkel én online

  • Prada Group neemt Adobe Real-Time Customer Data Platform and Adobe Journey Optimizer in gebruik om digitale en fysiek aanwezige winkelbezoekers in contact te brengen, om zo loyaliteit en omzet te vergroten.
  • De groep gaat ook aan de slag met Adobe Substance 3D-applicaties. Prada zal 3D-ontwerpen gebruiken om prototypes van kleding en accessoires, maar ook winkelervaringen, opnieuw vorm te geven.

Las Vegas/Amsterdam, 22 maart 2023Prada Group en Adobe gaan beter en intensiever samenwerken om de omzet van de groep te verhogen en klanten een real-time gepersonaliseerde ervaring te kunnen bieden in zowel de digitale als de fysieke winkels. Dat maken de twee bedrijven bekend tijdens de Adobe Summit. De samenwerking overkoepelt verschillende merken binnen de Prada Group, waaronder Prada, Miu Miu, Church’s, Car Shoe, Pasticceria Marchesi en Luna Rossa.

Rijke, gepersonaliseerde winkelervaring
Met het Adobe Real-Time Customer Data Platform en de Adobe Journey Optimizer (onderdeel van Adobe Experience Cloud) zal Prada Group grote hoeveelheden bestaande data combineren om uniforme klantprofielen te creëren en gepersonaliseerde ervaringen op elk kanaal te kunnen leveren.

Klanten die zich daarvoor aanmelden, kunnen verkopers voortaan laten weten wanneer zij naar de winkel komen, en wat hun voorkeuren zijn. Zo krijgen ze een rijke, gepersonaliseerde ervaring. Een klant die online onderzoek deed naar een bepaalde tas kan bijvoorbeeld worden uitgenodigd om de nieuwste kleuren van die tas te komen bekijken. Op die manier biedt de verkoper een op maat gemaakte ervaring. Na het winkelbezoek kan de klant tips ontvangen, op basis van zijn of haar aankoop, in-store ervaring en online profiel.

“Vandaag brengen we een samenwerking die al heel vruchtbaar was, naar een volgend niveau”, zegt Lorenzo Bertelli, Marketing Director en Head Corporate Social Responsibility bij Prada Group. “Met Adobe’s unieke klantgegevensplatform kunnen we de retailervaring voor al onze merken verder ontwikkelen. Met het platform kunnen we altijd, met elke klant, op de juiste plaats en het juiste moment, communiceren met content die bij de klant past.”

“Bij alle merken binnen de Prada Group staan passie voor innovatie en focus op de klantervaring altijd voorop”, zegt Luc Dammann, President EMEA bij Adobe. “De retailsector in het hogere segment staat voorop in de digitale innovatie. De samenwerking tussen Adobe en Prada Group stelt Prata in staat hun kenmerkende stijl en verhalen te vergroten en versterken, door middel van real-time gepersonaliseerde klantervaringen. In de winkels én op de websites.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht