Geplaatst door SuperSales

Prijsvergelijker SuperSales optimaliseert usability met hardlopers-pagina

Leiderdorp, 16 januari 2020 – Door de bomen het bos niet meer zien is een veel gehoord probleem tijdens het online shoppen. Hoe vind je tussen duizenden producten net dat ene populaire koopje? Om de website nóg gebruiksvriendelijker voor de klant te maken lanceert prijsvergelijker SuperSales een hardlopers pagina; één overzichtelijke pagina met de meest bekeken producten van de afgelopen 24 uur.

Populaire aanbiedingen
Vanuit de frustratie van de klant ontstond het idee om een hardlopers-pagina te bouwen. ‘Tijdens het online shoppen wordt er veel rondgekeken en wordt de klant overvallen door het grote aanbod. Een pagina met de meest populaire producten biedt een eenvoudige samenvatting van dit moment’ aldus SuperSales mede-eigenaar Pim van den Broek. Doordat SuperSales aanbiedingen van 172 mode webshops vergelijkt, is er op de hardlopers-pagina voor ieder wat wils te vinden.

De pagina met de hardlopers van SuperSales toont de 100 ‘heetste’ producten per gender. Om de populariteit van de producten weer te geven laat SuperSales zien hoe vaak een product bekeken is, gebaseerd op de data van de afgelopen 24 uur. De pagina wordt continue geüpdatet en biedt de klant een real time overzicht. Het aanbod kan daardoor ieder moment van de dag verschillend zijn.

Gebruikersvriendelijkheid
Voor SuperSales staat gebruikersvriendelijkheid hoog in het vaandel. Volgens Van den Broek is de hardlopers-pagina daarom een logische keuze voor het bedrijf: ‘We doen er alles aan om online shoppen voor de SuperSales gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken. De hardlopers-pagina zorgt er voor dat gebruikers niet meer de hele site hoeven door te spitten.’