Industry Wire

Geplaatst door MailCampaigns

Profipack en MailCampaigns zetten de klant centraal

Leverancier van verpakkings- en beschermingsmaterialen Profipack gaat e-mail marketing inzetten om directer met haar klanten te communiceren. Daarvoor heeft de organisatie de hulp ingeschakeld van MailCampaigns. In een uitgebreid traject wordt ingezet op leadwerving, profielverrijking en omzetverhoging. De groei van Profipack wordt op die manier ook in e-mail marketing gerealiseerd.

Veilig en onbeschadigd bij de consument
Online aanbieder Profipack beschikt over een assortiment met meer dan 3500 unieke producten op het gebied van verpakken en beschermen. Van afzetlint tot opvulmateriaal en van kartonnen doos tot etiket, de organisatie levert ze supersnel en tegen scherpe prijzen in de hele Benelux. De missie? Haar klanten helpen om hun producten veilig en onbeschadigd bij de consument te krijgen. Daarbij speelt Profipack in op de beleving. “Klanten willen weten hoe een product werkt. We zijn niet alleen verkopers, we zijn ook adviseurs”, aldus Marc de Jong, eigenaar van Profipack.

De klant centraal
Met de klanten als centraal punt binnen de organisatie, ontstond bij Profipack al snel de behoefte om directer met hen te communiceren. Om e-mail marketing hiervoor in te kunnen zetten, moest dit kanaal naar een hoger niveau getild worden. De keuze voor MailCampaigns was snel gemaakt. “Veel klanten weten niet dat wij ook voor B2B organisaties heel veel kunnen betekenen”, vertelt Jasper Smulders, Campagne Specialist bij MailCampaigns. “Ook bij ons staat de klant centraal: we leveren altijd maatwerk. Daarbij verdiepen we ons in de organisatie en passen de strategie en aanpak daarop aan. Hierdoor kan e-mail marketing heel succesvol worden ingezet.”

Groei verder uitbreiden
Om dat succes te bereiken, is meer informatie nodig van de huidige én potentiele klanten. Onderdeel van het traject is dan ook een leadwerving op de website, opgevolgd door een welkomst- en profielverrijkingscampagne. Daarnaast worden diverse resultaatgerichte campagnes opgezet, zoals een verlaten winkelwagencampagne en herhaalaankopencampagne. Het doel? De groei van Profipack uitbreiden naar e-mail marketing.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht