Geplaatst door Progress Communications

Progress Communications wint als eerste Nederlandse PR-bureau een Global SABRE PR Award

Amsterdam, 20 september 2017 – Progress Communications heeft als eerste Nederlandse PR-bureau een Global SABRE PR Award gewonnen. Het bureau won de award voor de Microsoft-campagne in samenwerking met de Nederlandse boyband B-Brave voor veilig internetgebruik. De award wordt op 25 oktober 2017 in Miami uitgereikt door het toonaangevende Holmes Report. De campagne werd, samen met veertig andere winnaars, geselecteerd uit zesduizend ingezonden cases van over de gehele wereld. Eerder won Progress al een EMEA In2 SABRE Award en een Dutch PR Award voor dezelfde Microsoft-campagne.

Microsoft maakt elk jaar aan de hand van verschillende campagnes consumenten bewust van veilig internetgebruik. Uit analyse van Progress bleek echter dat jongeren tussen de 12 en 18 jaar oud met deze activiteiten moeilijk te bereiken waren. Daarom ontwikkelde Progress Communications, het PR-bureau van Microsoft Nederland, een campagne waarin veilig internetgebruik met de populaire boyband B-Brave centraal stond. De boyband zelf was intrinsiek gemotiveerd en zodoende bijzonder geïnteresseerd om kosteloos mee te werken. Zij waren eerder het slachtoffer geweest van een identiteitsroof waarbij een pedofiel zich voordeed als bandlid, meisjes had benaderd en met hen had afgesproken. Het doel van de campagne? Jongeren effectief bewustmaken van het risico van het delen van persoonlijke gegevens via het internet.

Samen met B-Brave zette Progress Communications een prank op, waarin een van de bandleden een selfie online zette op zijn Instagram- en Snapchat-accounts. Hierbij had hij zogenaamd niet door dat het telefoonnummer van een ander bandlid op de achtergrond te zien was. In werkelijkheid was dit telefoonnummer van het campagneteam. De prank ging viral. Het telefoonnummer werd duizenden keren door fans gebeld en ontving tienduizenden WhatsApp-berichten. Het totale bereik was 30 miljoen, de prank was trending topic op Twitter en de YouTube-video’s werden bijna honderdduizend keer bekeken. De grote onthulling van de campagne op een nationale radiozender genereerde zowel nationale als internationale publiciteit.

Progress Communications won de Global SABRE PR Award onder meer dankzij de vernieuwende inzet van social media. Door samen te werken met boyband B-Brave, kreeg de boodschap op hun owned social media-kanalen volop aandacht: recht in de doelgroep. Door de slimme strategie, de samenwerking met B-Brave en de inzet van social media-kanalen wist Progress succesvol een moeilijk bereikbare doelgroep bewust te maken van het belang van privacy en internet.

“Het winnen van deze award is overweldigend”, zegt Julie de Widt-Bakker, Corporate Communications & Citizenship Lead bij Microsoft Nederland. “Ik ben ontzettend trots om te zien dat Nederland zo’n grote rol speelt op het wereldwijde PR-toneel en dat we zulke mooie dingen ook in Nederland realiseren. Ik hoop dat we in de toekomst samen met Progress nog veel meer bijzondere en succesvolle campagnes mogen ontwikkelen.”

Meer weten over de succesvolle Microsoft-campagne? Bekijk https://sway.com/SBfEdQpFnO9sL0za.

Over Progress Communications
Progress Communications is een Benelux-PR-bureau dat bedrijven in de ICT- en consumentenelektronicabranches ondersteunt met hun externe communicatie. Het bedrijf is onderdeel van de LVT Group en werkt in die hoedanigheid samen met Contentbureau, Eventive en Sjansen Design. Progress Communications maakt een duidelijk onderscheid in expertises, de PR-consultants zijn verantwoordelijk voor de communicatiestrategie en de uitvoering ervan voor hun klanten. Zij worden daarbij actief ondersteund door de content creators, event managers en grafisch ontwerpers binnen de groep. Progress Communications is aangesloten bij het onafhankelijke, internationale PR-netwerk Plexus PR Group. Ga voor meer informatie naar http://www.progresscommunications.nl/.