Prominent stroomlijnt marketingcampagnes en klantervaringen met Adobe Campaign

Amsterdam, 8 mei 2014 – Adobe (Nasdaq:ADBE) heeft bekend gemaakt dat Prominent – de grootste zitspecialist van Nederland – Adobe Campaign in gaat zetten voor het stroomlijnen van zijn marketinguitingen. Door een geïntegreerde benadering via de verschillende online en offline communicatiekanalen verbetert Prominent het contact met klanten en prospects. Prominent maakte al gebruik van Adobe Experience Manager in combinatie met e-commerce software van Hybris voor het bieden van een optimale online ervaring.
Prominent is in Nederland de grootste aanbieder van stoelen, variërend van relaxstoelen en relaxbanken tot sta-op-stoelen en ergonomische stoelen. Met dochteronderneming Molenaar Welzijnsproducten levert Prominent daarnaast oplossingen voor leefcomfort, zoals rollators, scootmobielen, trapliften en seniorenbedden. Prominent presenteert en verkoopt zijn oplossingen via, twee websites, twee e-commerce platformen en ruim 50 fysieke winkels in Nederland.
De websites vormen voor Prominent het belangrijkste platform voor het verstrekken van informatie aan klanten en het genereren van leads. Om de aantrekkelijkheid, consistentie en het gebruiksgemak van zijn websites te verbeteren besloot Prominent organisatiebreed in te zetten op een geïntegreerd e-commerce en web content management systeem. In samenspraak met digital partner eFocus werd gekozen voor Adobe Experience Manager, onderdeel van Adobe Marketing Cloud, en de e-commerce oplossing van Hybris. Adobe Experience Manager stelt Prominent in staat om snel nieuwe, content-rijke webpagina’s te ontwikkelen, die tevens volledig ondersteund worden op smartphones en tablets. De nieuwe oplossingen stellen bezoekers onder meer in staat om op de website hun eigen stoel te configureren. Bovendien is met de tagging-mogelijkheden in Adobe Experience Manager de vindbaarheid en zichtbaarheid van Prominent’s oplossingen sterk verhoogd. Voor de website van Molenaar Welzijnsproducten betekende de introductie van Adobe Experience Manager een conversieverhoging van 15% binnen de eerste twee maanden.
Met de inzet van Adobe Campaign zet Prominent de volgende stap in het perfectioneren van het klantcontact. Binnen zijn specifieke portfolio biedt Prominent oplossingen die elkaar aanvullen. Via een multichannel-strategie zet het bedrijf zich actief in om aanvullende oplossingen bij bestaande klanten onder de aandacht te brengen, via zowel online als offline kanalen. Adobe Campaign geeft Prominent de volledige regie over deze uitingen. Door segmentatie en targetting wordt Prominent in staat gesteld om de juiste boodschap, op het juiste moment, via het juiste kanaal aan de juiste persoon te leveren. Hiermee worden zowel de relevantie voor de klant als de consistentie verhoogd.
“Wij zijn erg verheugd dat Prominent onze oplossingen inzet voor het optimaliseren van zijn communicatie”, zegt Werner te Riet, Country Manager Nederland van Adobe. “Met visueel aantrekkelijke content – gecreëerd in een eigen studio – die op een juiste manier gericht wordt ingezet weet Prominent zich echt te onderscheiden in een sterk concurrerende markt. In deze strategie wordt ook nadrukkelijk rekening gehouden met optimalisatie voor mobiele devices. Een verstandige zet, aangezien cijfers van GfK laten zien dat inmiddels een derde van alle 65-plussers over een tablet en smartphone beschikt.”
“De vergaande integratie van Adobe Campaign en Experience Manager zorgt niet alleen voor veel betere sturing op onze kanalen, maar ook voor een consistente look & feel. Wij willen onze klanten zowel online als offline op een aantrekkelijke wijze informeren en inspireren. Dat dit zijn vruchten afwerpt laten de conversiecijfers zien”, zegt Lambert van Asselt, Marketing Director bij Prominent.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.