Geplaatst door Cape

Proximus kiest voor marketing automation technologie van Cape

Cape, marketing automation technologie bureau mag vanaf vandaag Proximus tot hun klantenkring rekenen. De Belgische gsm-, telefonie- en internet-provider realiseert met de tooling van Cape flexibel feed-based creative design en media inkoop voor social en display. Hiermee wil Proximus talloze uren handmatig werk besparen en de time-to-market van campagnes naar een kwestie van minuten reduceren.

Proximus werkte voorheen handmatig aan campagne creatie en publicaties. De promotie van een nieuwe Samsung bijvoorbeeld, waarin per type klant andere aanbiedingen getoond moeten kunnen worden. Met de talloze campagnes die maandelijks worden gedraaid, kostte dit vele uren werk. Met de tooling van Cape wordt dit proces volledig geautomatiseerd, dankzij de feed-based invulling. De koppeling aan het Google Marketing Platform DV360 en Facebook Business Manager maakt het live zetten voor het team een fluitje van een cent.

De eerste testen in de tooling zagen er al veelbelovend uit. Bram de Lausnay, Marketing Automation and Innovation Manager bij Proximus: “We zijn blij met de tooling van Cape, het bespaart ons vele uren handmatig werk en stelt ons in staat flexibeler te zijn in onze campagnes, in zowel creatie als publicaties.”

Michiel Blonk, mede-oprichter van Cape: “We zijn verheugd Proximus aan onze klantenkring toe te voegen. Onze technologie maakt het team daar vele malen effectiever met hun tijd en we kijken uit naar de creatieve uitspattingen die ongewtijfeld zullen volgen.”