Industry Wire

Geplaatst door Graphit

PubliQare en Graphit bundelen krachten voor het automatiseren van contentcreatie- en publicatie processen

Veenendaal, Krommenie, 13 juli 2021 – Publiqare en Graphit hebben samen al meer dan 35 jaar kennis en ervaring met het optimaliseren van contentcreatie- en publicatieprocessen bij uitgevers, mediabedrijven en merken. Beide ondernemingen bundelen nu hun krachten. Door deze fusie worden zij de grootste IT-dienstverlener in Europa op het gebied van content orchestration; marketing, automation, digital asset management en workflow management. Door deze fusie kan de nieuw te vormen organisatie een nog beter antwoord geven op de groeiende vraag naar het automatiseren van processen voor het managen, creëren en publiceren van rijke visuele content.

PubliQare heeft vestigingen in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, België en Portugal en richt zich op nationale en internationale uitgevers en mediabedrijven. Graphit richt zich vooral op de grote merken en uitgevers van magazines op de Nederlandse markt. Voor alle medewerkers van beide bedrijven is er ruimte in het nieuwe bedrijf.

Digitale transformatie
Jeroen Goemans, partner en oprichter PubliQare licht toe: “Dankzij de bundeling van krachten kunnen wij met onze innovatieve cloudoplossingen klanten nog beter helpen met hun digitale transformatie. Met de fusie zetten we een grote stap om de meest toonaangevende Europese speler te worden op het gebied van Content Orchestration. Met behulp van onze gemeenschappelijke softwareplatformen gebaseerd op software van Woodwing, PublishOne en Adobe kunnen onze klanten veel efficiënter rijke visuele content maken en beheren voor hun websites, apps, social media, televisie en print. De kennis en ervaring van Graphit bij merken biedt ons enorme kansen om internationaal meer klanten te helpen bij hun contentvraagstukken”.

Een orkest zonder dirigent
Ronald Leusink, partner Graphit vertelt: “Nooit eerder was marketing zo bepalend voor de groei van een onderneming. Het palet aan mogelijkheden voor iedere marketeer om met z’n doelgroep te communiceren is bijna ongelimiteerd. Met de fusie bundelen we al onze kennis en ervaring om onze klanten nog beter te helpen. Een merk zonder georkestreerde content-creatieprocessen is als een orkest zonder dirigent. Onze software platformen zorgen ervoor dat onze klanten hun contentcreatie- en managementprocessen veel efficiënter kunnen inrichten, waardoor de effectiviteit van marketing en sales exponentieel zal groeien. Dankzij de internationale ervaring van PubliQare kunnen wij onze expertise nu ook aan brands buiten Nederland aanbieden.”

Nieuwe naam
De directie van het nieuwe bedrijf wordt gevormd door de drie partners van PubliQare en Graphit, Jeroen Goemans, Hans Fermont en Ronald Leusink. Zij zullen de twee organisaties gaan samenvoegen met als realisatiedatum 1 januari 2022. Het nieuwe bedrijf krijgt een nieuwe naam en zal zich op een nieuwe locatie gaan vestigen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht