Geplaatst door PubMatic

PubMatic breidt fraudevrij programma uit naar CTV

AmsterdamPubMatic, Inc. (Nasdaq: PUBM) het sell-side-platform dat uitstekende resultaten levert op het gebied van digital advertising, introduceert een fraudevrij programma voor premium CTV- en OTT-inventory. Dankzij dit programma kunnen inkopers vertrouwen op de kwaliteit van omnichannel-inventory. Het fraudevrije programma van PubMatic wordt uitgebreid met een geld-terug-garantie voor partners aan de vraagzijde als fraude wordt vastgesteld op het platform van PubMatic. Met het programma worden de schaal- en engagement-mogelijkheden voor inkopers uitgebreid. Bovendien stimuleert het de ontwikkeling van de snelgroeiende CTV-sector, van een beperkt aantal toonaangevende kanalen en apps naar een breder aanbod met een uniek hoogwaardig publiek.

“We zien een enorm potentieel in de overgang van lineaire tv naar connected tv, maar angst voor fraude weerhoudt sommige inkopers ervan om hier optimaal van te profiteren. Wij vertrouwen op de kwaliteit van inventory beschikbaar op het PubMatic-platform en ons fraudevrije programma moet inkopers het vertrouwen geven om op schaal te kunnen bieden op kwalitatief hoogwaardige CTV-inventory. Uitgevers creëren een overvloed aan nieuwe premium tv-content en wij proberen de grootste obstakels en risico’s weg te nemen. PubMatic helpt DSP’s, bureaus en adverteerders te profiteren van de drastische toename van kansen om enorme aantallen kijkers aan te trekken die overstappen naar CTV”, zegt Siebren Roorda, Regional Director Benelux & Frankrijk bij PubMatic.

Volgens Innovid is het volume van CTV-inventory met 60% gestegen ten opzichte van vorig jaar, doordat meer kijkers afstappen van lineaire tv en digitale videokanalen omarmen. Veel inkopers houden echter vast aan een klein aantal CTV-uitgevers vanwege zorgen over kwaliteit en fraude. Het fraudevrije programma van PubMatic is erop gericht om inkopers in staat te stellen het volledige potentieel van programmatic bidding te benutten. Hierbij hoeven efficiëntie en controle niet tegen elkaar te worden weggestreept.

Vanwege de groei van de sector, zijn CTV-gerelateerde fraudeconstructies in opmars. Volgens eMarketer is er een jaarlijkse stijging van 161% geconstateerd in het aantal frauduleuze CTV-advertentie-impressies, waarbij ongeveer 22% van de impressies werd weergegeven als ongeldig verkeer. PubMatic gelooft dat het volledige potentieel van programmatic CTV alleen kan worden gerealiseerd wanneer inkopers erop kunnen vertrouwen dat hun investeringen daadwerkelijk consumenten zullen bereiken binnen de beoogde contextuele omgevingen.

PubMatic hanteert een rigoureus kwaliteits-evaluatieproces voor uitgevers op alle platforms en voor alle formaten (mobiel, desktop, digitale video en CTV). Dankzij een combinatie van deskundige menselijke analyse, eigen fraudedetectietools en tools van derden, controleert PubMatic uitgevers voorafgaand aan de onboarding en implementeert het pre- en post-bid bescherming om ongeldig verkeer en andere schadelijke activiteiten te detecteren en uit te filteren. Hiermee heeft PubMatic tot nu toe altijd het aantal fraudegevallen laag weten te houden. Door het fraudevrije programma uit te breiden naar CTV- en OTT-inventory wil PubMatic inkopers het vertrouwen geven om op grote schaal transacties uit te voeren op hoogwaardige, transparante CTV-inventory. De voordelen zijn duidelijk: Een recente casestudy toont aan dat één van PubMatics klanten in staat was om het OTT-bereik met een factor 14 te laten groeien door toegang te krijgen tot inventory via een unified auction in plaats van een tag-integratie.

Over PubMatic

PubMatic (NASDAQ: PUBM) verhoogt de inkomsten van uitgevers omdat het een veelgekozen sell-side-platform voor bureaus en adverteerders is. Het cloudinfrastructuur-platform van PubMatic-platform stelt app-ontwikkelaars en uitgevers in staat om hun digitale reclame-inkomsten te maximaliseren. Daarnaast helpt het adverteerders om de ROI te verhogen doordat ze hun doelgroepen via diverse reclamevormen en apparaten kunnen bereiken en binden in merkveilige, premium-omgevingen. Pubmatic heeft al in 2006 een eigen efficiënte, wereldwijde infrastructuur ontwikkeld en loopt voorop als het gaat om innovatie in programmatic. Het hoofdkantoor van PubMatic staat in Redwood City (Californië