Industry Wire

Geplaatst door Puckababy

Puckababy klaar voor Singles’ Day 2018 in China !

Met een slimme mix van e-commerce en social media brengt Puckababy haar baby slaapzakken aan ‘de moeder’ in China.

De eigentijdse baby slaapzakken van Puckababy zijn al jaren erg populair in Nederland. Maar ook daar buiten; Puckababy is nu klaar om ook de Chinese moeder kennis te laten maken met de Europese veiligheidsnormen en het unieke design van de gepatenteerde baby slaapzakken. De afgelopen maanden hebben in het teken gestaan van de voorbereidingen op Singles’ Day of ‘double 11’: de Chinese versie van Black Friday. Aanstaande zondag zal duidelijk worden hoeveel Chinese moeders hun oog op een slaapzak van Puckababy hebben laten vallen.
Toen Puckababy 1,5 jaar geleden deelnam aan een handelsdelegatie naar het hoofdkantoor van Alibaba in Hangzhou, wekte het merk direct de interesse van de aanwezige Tmall categorie managers. Zij zien een enorme potentie voor Puckababy in China omdat het premium baby slaap segment nog bijna niet ontwikkeld is. “De groeiende welvaart in China, in combinatie met aantal baby’s dat er geboren wordt en de voorkeur van Chinese moeders voor kwalitatief hoogstaande producten uit Europa, maakt het een erg interessante markt voor een premium merk als Puckababy” aldus Sandra Bottram-De Louwere, CEO van Puckababy. Puckababy besloot gehoor te geven aan de oproep van de Chinezen, en inmiddels verkoopt het haar producten op Tmall; het grootste e-commerce platform van China.

Daarnaast is Puckababy actief op WeChat en ‘The Little Red Book’ (RED). RED is een relatief nieuw social media platform en het meest te vergelijken met zoals wij Instagram kennen. Op RED ontdekken jonge moeders nieuwe producten en delen zij hun ervaringen met anderen. Fabian Nijlant, Director China bij Puckababy “Voor ons is RED een erg aantrekkelijk platform omdat de gebruikers veel overeenkomsten hebben met de moeders waar wij naar op zoek zijn: woonachtig in de stad, bovengemiddeld inkomen en geïnteresseerd in nieuwe producten uit het buitenland.” RED is in korte tijd enorm populair geworden en groeit nog steeds erg hard. Door haar aanwezigheid op het platform profiteer Puckababy hier direct van.

OVER PUCKABABY
Veilig slapen staat centraal bij Puckababy. De producten van Puckababy voldoen aan de strengste eisen voor babyveiligheid. Met functionele en fraai vormgegeven producten weet Puckababy zich in kwaliteit en klasse te onderscheiden. Puckababy is uitgegroeid tot een totaal slaap concept van 0 tot 7 jaar. Wereldwijd genieten talloze kinderen en hun ouders van een gezonde nachtrust dankzij de slaapoplossingen van Puckababy.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht