Q8 lanceert nieuwe merkcampagne: PINK zorgt voor mediastrategie, VML Belgium voor creatieve productie.

Q8 lanceert een gloednieuwe merkcampagne waarmee het merk zijn positie als mobiliteitspartner krachtig onderstreept. Voor de mediastrategie en uitvoering deed Q8 beroep op ons, PINK. De creatieve ontwikkeling en productie van de campagne werd gerealiseerd door VML Belgium, die met hun concept de merkvisie van Q8 op inspirerende wijze tot leven hebben gebracht.
De campagne – vanaf deze week zichtbaar in België en Luxemburg – is video-first en volledig digitaal georiënteerd, met zichtbaarheid via online video en social media. Door de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep te brengen, creëren we impact en relevantie in elk schermformaat.
Samen met het team van Q8 bepaalden we de mediastrategie en ontwikkelden we een distributieplan dat het creatieve werk van VML optimaal tot zijn recht laat komen. De ampersand ‘&’ vormt het kloppend hart van de campagne en maakt de emotionele connectie tussen Q8 en de consument: een must-do zoals laden of tanken combineren met shoppen & een broodje scoren & een koffietje meenemen. Bij Q8 is het altijd &!
Birgit Mitchell, Brand Supervisor bij Q8 en Tango:
“Q8 evolueert van enkel brandstofspeler naar mobiliteitspartner, met focus op elektrisch laden en convenience. Met deze campagne zetten we onze sterke merknaam breder in en bouwen we verder aan een toekomstbestendig Q8.”
We zijn trots op deze samenwerking met Q8 en VML. Waar wij de focus legden op strategische kanaalkeuzes, doelgroepgerichtheid en impactvolle plaatsing, zorgde VML voor een sterk en consistent merkverhaal dat in elk touchpoint voelbaar is. Een mooi voorbeeld van hoe strategische media-inzichten en sterke creatie elkaar versterken!
De campagne zal het hele jaar in verschillende flights worden ingezet en zal breed zichtbaar zijn in het Belgische en Luxemburgse medialandschap.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.