Geplaatst door The Media Exchange

Qmusic introduceert als eerste Programmatic FM

Vanaf vandaag is het mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic. Iedereen die via een computer, tablet of mobiel naar bijvoorbeeld de ochtendshow van Mattie, Fien & Igmar luistert, kan individueel worden bereikt.

Qmusic biedt adverteerders als eerste FM zender in Nederland de diverse targeting mogelijkheden aan. Geo-targeting, dynamic creatives, retargeting en programmatic buying is nu dus ook mogelijk bij de online luisteraars van Qmusic. Het bereik van The Media Exchange zal hierdoor sterk groeien. Qmusic en The Media Echange hebben hiermee de primeur in Nederland.

The Media Exchange is aangesloten op AppNexus, The Trade Desk, Adobe en Media Math.

Rob Beijersbergen (Verkoopdirecteur Qmusic); “Radio wordt door steeds meer luisteraars via digitale platformen beluisterd. Met Programmatic FM bieden wij adverteerders nu ook de mogelijkheid om deze groep op diverse manieren te targeten. Met deze innovatie vergroten we de efficiëntie voor onze relaties, maar ook bieden wij onze luisteraars meer relevante content.’’

Arthur Hoogendijk (CEO, The Media Exchange B.V.); “We hebben wederom een belangrijke stap gezet om onze missie te verwezenlijken, namelijk de relevantie van audio advertising te vergoten. Dat Programmatic buying nu ook op een hoofdzender mogelijk is, zal het belang sterk doen stijgen.’’

Over The Media Exchange: The Media Exchange is een onafhankelijk automated trading platform waarop adverteerders en bureaus reclamezendtijd kunnen inkopen van de online radiozenders van Qmusic, Soundcloud, Arrow Caz, Soul Radio, Candlelight, DeepFM, Radionomy, Adwave, 40UP, 18 Hits, Gooisch Music, Layzer en La Classica.