Geplaatst door Qualifio

Qualifio haalt €3 miljoen op bij Volta Ventures en SRIW

Qualifio, de Europese marktleider in software voor interactieve marketing en data collectie, haalt €3 miljoen op in Serie A investeringsronde. De investeerders zijn het Gentse Volta Ventures, een van de meest actieve VC fondsen in België, en SRIW (Société Régionale d’Investissement de Wallonie), de investeringstak van het Waalse Gewest.

In 2011, lanceerde Qualifio een SaaS platform dat haar klanten toelaat om hun online publiek te animeren/engageren en data te verzamelen door gebruik te maken van meer dan 40 soorten online soorten campagnes, gaande van quizes, wedstrijden en formulieren tot video galerijen, animated games, etc. Qualifio wordt gebruikt door meer dan 400 vooraanstaande merken over heel Europa, waaronder TMG, De Persgroep, Coop, Sanoma, Carrefour, L’Oréal, Decathlon, VRT en TF1.

Olivier Simonis en Serge Rappaille, mede-oprichters van Qualifio en respectievelijk CEO en CTO, leggen uit: “Tot nu toe is Qualifio altijd gegroeid door middel van eigen investeringen. We voelden echter dat het momentum goed zat om onze groei te versnellen door het bedrijf een sterker financieel draagvlak te geven. De Europese markt is zeer dynamisch en de vraag naar slimme oplossingen voor dataverzameling en klantsegmentering blijft groeien. Zeker met het oog op de GDPR wetgeving die eraan komt. In Volta Ventures en SRIW vonden we de perfecte partners om deze groei te ondersteunen in de komende jaren.”

De investeringen zullen gebruikt worden om verder te bouwen aan het Qualifio platform en haar positie te verstevigen als de referentie in engagement van online communities en data collectie. Daarnaast wordt ook een geografische expansie van de activiteiten van Qualifio beoogd naar Duitsland en Scandinavië (Qualifio heeft momenteel kantoren in Louvain-la-Neuve, Parijs, Amsterdam en Madrid).

Frank Maene, Managing Partner van Volta Ventures: “We waren onder de indruk van de veelzijdigheid van het product, dat niet-technische mensen toelaat om online in dialoog te gaan met klanten en prospecten. We hadden ook heel positieve feedback n van klanten gekregen. We kijken er naar uit om met het Qualifio team te werken en de internationale groei van het bedrijf te versnellen.

Damien Lourtie, Investment Manager SRIW: “ Deze investering is volledig in lijn met de digitale strategie van het Waalse Gewest, die bedrijven tracht te helpen om de globale leider te worden in hun sector. Deze investeringsronde zal Qualifio helpen om sterker en groter te worden.”

Perscontact:
Olivier SIMONIS, medeoprichter & CEO
olivier@qualifio.com

Over Qualifio:
Qualifio is the leading European SaaS platform for interactive marketing and data collection. Launched in 2011 in België, het wordt gebruikt door meer dan 400 mediagroepen en bedrijven in Europa to engage audience and collect data on their websites, apps and social networks.

Qualifio has become an essential brick of media and brands’ data architecture and is fully integrated with major CMS, CRM, DMPs, SSO (single sign-on) and analytics.
The company has a team of 40 and kantoren in België, Frankrijk, Nederland en Spanje.

Over Volta Ventures:
Volta Ventures Arkiv investeert in ambitieuze internet en software bedrijven in de Benelux. Het team, met de actieve ondersteuning van 30 software angels, verwacht een substantiële impact te hebben door samen met de ondernemers nieuwe markten en klanten te identificeren, talent aan te werven, als sparringpartner op te treden en volgende financieringsrondes te organiseren. Het fonds beheert €55 miljoen en wordt gesteund door ARKimedes-Fund II (een initiatief van PMV NV en het Vlaamse Gewest) en EIF (het European Investment Fund).
www.volta.ventures, Frank Maene, Managing Partner

Over SRIW:
SRIW (Société Régionale d’Investissement de Wallonie) draagt bij tot de economische ontwikkeling van het Waalse Gewest door gedeeltelijke financiering van bedrijven of ontwikkelingsprojecten in Wallonië (€3 miljard onder beheer). SRIW investeert in groei, naast privé-investeerders door het voorzien van leningen en durfkapitaal. In de digitale sector is SRIW bijvoorbeeld aandeelhouder van Odoo (ERP) en Elium (Knowledge sharing)
http://www.sriw.be/en/, Damien Lourtie, Investment Manager