Industry Wire

Geplaatst door Qualifio

Qualifio uitgenodigd door de Europese Commissie om de in voege treding van GDPR te vieren

Vrijdag 25 mei, dag van de in voege treding van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel GDPR), organiseerde de Europese Commissie in Brussel een conferentie genaamd “GDPR rocks!”. Dit om de overgang te vieren naar een nieuw tijdperk inzake gegevensbescherming in Europa. Olivier Simonis, oprichter en CEO van Qualifio, het platform voor interactieve marketing en gegevensverzameling werd uitgenodigd om te spreken op dit evenement naast onder andere Brad Smith (voorzitter en CLO Microsoft) en Antoine Jouteau (Leboncoin).

We zijn werkelijk opgetogen dat we de kans hebben gekregen om aan deze conferentie deel te nemen naast de groten der aarde op het vlak van web en data” stelt Olivier Simonis. “Het leek ons belangrijk om de komst van GDPR samen met de Commissie te vieren. Aangezien het verklaren van GDPR en de weg naar conformiteit voor velen nog steeds in uitvoering is, is het onontkomelijk dat we te maken zullen hebben met een pre- en een post-GDPR tijdperk.”

“Als specialist in data, is Qualifio een sterke voorstander van het uitrollen van een dergelijke wetgeving in Europa. Zoals Brad Smith meegaf, de kracht van deze wetgeving is dat ze duidelijk een verzameling van te volgen regels vaststelt voor alle verwerkers van persoonlijke gegevens in plaats van een lijst met verbodsbepalingen.”

Met GDPR, zullen alle stakeholders voortaan gehouden zijn om dezelfde regels te volgen, die een maximum garantie dienen te creëren voor elke Europese burger en die een vertrouwensband moeten creëren tussen klant en merk. Eenieder kan hierdoor bepalen welke persoonlijke gegevens men wenst te delen en kan zijn of haar rechten hieromtrent laten gelden. Dit geeft Europa een voorsprong in de wereld op vlak van bescherming van persoonlijke gegevens” concludeert de oprichter van Qualifio

Over Qualifio :

Qualifio is een onderneming gevestigd in Louvain-la-Neuve, Parijs, Amsterdam en Madrid. Het Software-as-a-Service platform voor interactieve marketing en dataverzameling wordt door meer dan 400 merken en media in Europa gebruikt. Qualifio werd 3 jaar op rij genomineerd voor de Deloitte Fast50 lijst, jaarlijks klassement van de snelst groeiende technologiebedrijven. Qualifio kan de volgende bedrijven onder haar klanten rekenen : Carrefour, De Persgroep, Nestlé, Colruyt, etc.

https://www.qualifio.com // Twitter : @qualifio

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht