Geplaatst door Qualys

Qualys neemt container-securitybedrijf Layered Insight over

Amsterdam, 5 november 2018 – Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, neemt Layered Insight over. Dit bedrijf is de wereldwijde leider in Container-Native Application Protection.

“Deze acquisitie brengt Qualys naar de voorhoede van containerbeveiliging”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys. “Met een zeer schaalbare architectuur stelt Layered Insight ons in staat om runtime-mogelijkheden en geautomatiseerde handhaving toe te voegen aan onze huidige containerbeveiligingsoplossing.”

“Als klant van zowel Qualys als Layered Insight ziet GE Digital de waarde van deze acquisitie”, zegt Al Ghous, Senior Director of Cyber Security van GE Digital. “Het voegt zeer schaalbare container-native applicatiebescherming toe aan de uitzonderlijke vulnerability assessment-mogelijkheden van Qualys. Wij kijken uit naar de beschikbaarheid van de geïntegreerde oplossing om in te spelen op de veiligheidsuitdagingen voor alle soorten workloads.”

Door de overname van Layered Insight breidt Qualys zijn bestaande mogelijkheden uit om vergaand inzicht en runtime-applicatiebescherming voor containers en serverless workloads te bieden. De geïntegreerde oplossing correleert automatisch uitgebreide runtime-gedragsanalyse met de belangrijke mogelijkheden voor bedreigingsbescherming van Qualys. Zo beschikken DevOps-teams over hoogwaardige runtime-applicatiebescherming zonder extra complexiteit voor containerbeheer.

De technologie van Layered Insight biedt Qualys-klanten:

● Dieper inzicht in containers door runtime-gedrag in kaart te brengen om zo een multidimensionaal (netwerk, storage en systeem) en breed begrip van applicaties mogelijk te maken die in een containeromgeving draaien.

● De mogelijkheid om security-inbreuken tijdens runtime op te sporen en te voorkomen. De gebruikers kunnen meldingen voor ontdekte anomalieën instellen of automatisch gegenereerde policy’s instellen om controle op de containers af te dwingen.

● Breder inzicht in en meer compliance en bescherming voor serverless Container-as-a-Service-implementaties, zoals AWS Fargate en Azure Container Instances, door het instrumenteren van de zichtbaarheid en bescherming binnen applicatie-images en taal-runtimes.

De gecombineerde Qualys Container Security-oplossing biedt klanten dekking van inventory, vulnerability management en compliance, evenals runtime-inzicht en -beschermings-mogelijkheden, vanaf ontwikkeling tot implementatie binnen on-premise-, cloud- of CaaS-omgevingen.

Net als bij andere acquisities van Qualys blijven belangrijke medewerkers betrokken, zoals medeoprichters Asif Awan als CTO van Container Security en John Kinsella als VP Engineering van Container Security.

“We kunnen ons geen beter groeipad voor Layered Insight voorstellen dan met Qualys”, zegt Awan. “Qualys omvangrijke klantenbestand biedt de perfecte springplank voor het realiseren van onze visie om de technologie van Layered Insight in handen van miljoenen gebruikers te brengen. We zijn erg enthousiast om het Qualys-team te versterken en samen te werken aan de gezamenlijke visie van het bieden van de meest uitgebreide beveiligingsoplossing voor alle soorten applicatieworkloads, die waar dan ook draaien.”

De oplossingen van Layered Insight zijn volledig gecontaineriseerd en gebouwd op een zeer schaalbare architectuur. Qualys verwacht dat de oplossingen in de tweede helft van 2019 in het Qualys cloudplatform worden geïntegreerd.

Meer informatie:
● Volg Qualys op LinkedIn en Twitter
● Lees meer over Qualys Container Security
● Lees meer over het Qualys Cloud Platform

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based security en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 10.300 klanten in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Over Layered Insight
Layered Insight is de pionier en wereldwijde leider in Container Native Application Protection. Het bedrijf stelt organisaties in staat om hun DevOps en SecOps samen te brengen door het bieden van volledig inzicht in en controle over container-applicaties. Met gebruikmaking van de eerste ingebouwde securitybenadering in de branche lost Layered Insight de uitdagingen op rond prestaties en bescherming van containers door het bieden van nauwkeurig inzicht in container images, adaptieve analyse van draaiende containers en geautomatiseerde handhaving van containergedrag. Layered Insight werd opgericht door drie ondernemers uit Silicon Valley: Asif Awan, Sachin Aggarwal en John Kinsella. Voor meer informatie https://www.layeredinsight.com