Geplaatst door Quriobot

Quriobot vervangt alle online formulieren

Begin 2017 is Quriobot gelanceerd, waarmee een bedrijf online (desktop, tablet, mobile web of in-app) een digitale conversatie kan starten met haar klanten. De filosofie van Quriobot is eenvoudig: statische contact- en feedbackformulieren vervangen voor een online gesprek om daarmee het invulproces zo interactief mogelijk te maken en de betrokkenheid van de respondent te vergroten.

Guy Kessels, mede-oprichter van Quriobot legt het uit: ‘Of je nu een contactformulier invult op een website, je aan een screening of onderzoek deelneemt of dat je bijvoorbeeld ergens gaat solliciteren; iedereen komt met grote regelmaat in aanraking met online formulieren. De formulieren die je voorgeschoteld krijgt zijn vaak langdradig en saai, waardoor het invullen tijdrovend is en je de zin tot invullen ontnomen wordt. Het feit dát je de zin tot invullen ontnomen wordt is negatief en heeft een effect op je houding ten opzichte van het bedrijf dat deze formulieren aan je voorlegt. Het resultaat is een lagere betrokkenheid en dat is toch precies het tegenovergestelde van wat je als bedrijf of merk wilt bereiken?’

Quriobot heeft verschillende toepassingen en wordt ingezet door bedrijven in diverse markten. Dat bedrijven zoiets als Quriobot willen is duidelijk. Zo biedt Quriobot online hulp en helpt het bedrijven als BeFrank, Stichting Comité 4&5 Mei en Bavaria met het verzamelen van feedback. Buiten Nederland is Quriobot ook al actief, zo is de eerste pilot met het grootste feedback en analytics-bedrijf in de Verenigde Staten van start gegaan.

‘De toepassingsmogelijkheden zijn eindeloos.’ vertelt Kessels. ‘We hebben klanten die Quriobot inzetten voor customer satisfaction research maar ook klanten die met Quriobot werken om hun doelgroep te helpen door ze beter te leren kennen.  De data die Quriobot verzamelt kan direct worden ingezet door onze klanten zodat ze hun publiek nog beter kunnen bedienen, net zoals dat zou gaan als de klant en medewerker van het bedrijf fysiek tegenover elkaar zouden staan.’

Op Quriobot.com (http://www.quriobot.com/) kan een online conversatie gestart worden over de mogelijkheden, zonder dat daar een contactformulier voor hoeft te worden ingevuld.