Geplaatst door Razer

Razer gaat partnerschap aan met x-kom AGO

Razer gaat samenwerken met x-kom AGO, een van de grootste e-sport-teams in Polen. De spelers van x-kom AGO zullen worden voorzien van Razers e-sport-producten. Ook wordt x-kom AGO gedurende het seizoen van 2020 ondersteund bij zijn activiteiten.

Doordat e-sport steeds groter en competitiever wordt, kunnen individuele prestaties een seizoen maken of kraken. Daarom moeten spelers niet alleen hun gameplay oefenen. Ze moeten ook hun omgeving optimaliseren en ervoor zorgen dat de apparatuur die ze gebruiken geen beperkende factor wordt. Deze filosofie wordt gedeeld door Team Razer en x-kom AGO en is een van de belangrijkste redenen voor de samenwerking.

X-kom AGO maakt gebruik van een progressief nieuw trainingsregime dat de interesse van Team Razer heeft gewekt. Het partnerschap is aangegaan om spelers van x-kom AGO toegang te geven tot de beste randapparatuur zodat ze hun trainingsprogramma nog verder kunnen verbeteren. Team Razer is opgericht in 2012 en is het e-sport-merk van Razer. De gesteunde teams en spelers verenigen zich onder de vlag van Team Razer. Ze genieten van de vele voordelen die gepaard gaan met deel uitmaken van een ervaren, gevestigd en op e-sport gericht bedrijf.

Het Poolse e-sport-team is twee jaar actief op grote wereldwijde toernooien en heeft een revolutionaire nieuwe aanpak van e-sport-training. In navolging van conventionele sporten zoals voetbal, atletiek en wielrennen worden voor spelers, coaches en managers van x-kom AGO ook diverse statistieken bijgehouden. Dit gebeurt met behulp van draagbare sensors, aangepaste software en AI en hiermee worden de belangrijkste verbeterpunten geïdentificeerd.

“Bij Razer is innovatie een van onze basiswaarden en een mentaliteit die we gemeen hebben met x-kom AGO”, aldus Yann Salsedo, Head of Esports (EMEA) bij Razer. “We zijn trots en enthousiast om samen te werken met een team dat creatieve manieren vindt om het volgende hoofdstuk te schrijven. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze collectieve kennis te bundelen en Poolse e-sport naar een hoger niveau te tillen.”

Team Razer is ook betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe Razer-producten. Dit gebeurt door samen te werken met spelers op het gebied van productontwerp, -functies en -testen. Deze informatie wordt teruggekoppeld naar de Research & Development-teams en draagt bij aan de ontwikkeling van de hoogwaardige randapparatuur waar het bedrijf bekend om staat.

“Ik ben blij dat x-kom AGO een Razer-ambassadeur is geworden in de regio”, zegt Jakub Szumielewicz, president van x-kom AGO. “De persoonlijke benadering van Razers medewerkers en hun begrip voor onze filosofie van systematische ontwikkeling van competenties hebben ons onmiskenbaar overtuigd om een samenwerking aan te gaan met deze specifieke partner.”