Geplaatst door Stichting Drupal Nederland

React Online vertegenwoordig op jaarlijks Drupal evenement, 400 bezoekers verwacht

Op 1 juni vindt één van de grootste Drupal evenementen van Europa plaats in Nederland. Drupaljam trekt ruim 400 professionals die met het open source content management framework werken. De dag staat in het teken van kennissessies, netwerken en een afsluitende PubQuiz.

Drupal bestaat ruim 20 jaar en wordt door tienduizenden professionals doorontwikkeld. Onder andere RTL Nieuws, de Nederlandse Overheid en Ennatuurlijk maken er gebruik van. React Online is Gold Sponsor van Drupaljam.

De open source gemeenschap verzamelt zich opnieuw in De Fabrique in Utrecht voor een dag vol digitale ontwikkelingen en het delen van kennis en ervaringen rond het open source DXP Drupal. Op Drupaljam komen Drupal gebruikers, ontwikkelaars en professionals samen om te netwerken en kennis en ervaring uit te wisselen. Ruim 30 workshops, keynotes en talkshows maken het evenement een jaarlijkse mijlpaal voor Drupal.

Ook bedenker en projectlead Dries Buytaert maakt onderdeel uit van het programma. ICT-jurist Arnoud Engelfriet en Thijs Suijten van Q42 geven de keynotes. Het programma gaat de diepte in over diverse onderwerpen, waaronder digitale toegankelijkheid en de ontwikkelingen op de roadmap van Drupal. Ook headless en ChatGPT komen aan bod. In de Talk Shows geven bureau’s uit Nederland hun visie over digitale strategie, online business en technologie. Imre Gmelig Meijling van React Online zit hierbij aan tafel.

Drupal kenmerkt zich door een API-first benadering waarmee de integratie met backoffice en frontend frameworks is gegarandeerd. Ook de meertalige ondersteuning en de flexibiliteit met layout en content maakt Drupal bijzonder krachtig. React Online realiseert online platformen voor opdrachtgevers waaronder Slachtofferhulp Nederland, Koonings Bruidsmode (bekend van “Say Yes to the Dress”) en de Rabobank.

Drupaljam wordt georganiseerd door brancheorganisatie Stichting Drupal Nederland. Jean-Paul Vosmeer is bestuurslid.

Foto: Stichting Drupal Nederland (cc)