Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Real Madrid en Adobe werken samen om fans premium entertainmentervaringen te bieden 

Amsterdam, 9 november 2021 – Adobe en de Spaanse sportgigant Real Madrid C.F. gaan een samenwerking aan om de groei van de club in de digitale ervaringseconomie te versnellen. Het doel is om een van ’s werelds meest prestigieuze voetbalclubs om te vormen tot een ongeëvenaard wereldwijd entertainment- en lifestyle-merk. Met behulp van Adobe Experience Cloud zal Real Madrid fans van over de hele wereld met elkaar verbinden via een meeslepende sportentertainmentervaring, zowel on- als offline.

Real Madrid is een van de hoogst gewaardeerde voetbalclubs ter wereld en beschikt over een grote fanbase. Mede hierdoor heeft Real Madrid een wereldwijd bereik dat zelfs de grootste entertainment- en lifestyle-merken overtreft. Door Adobe te kiezen, verandert Real Madrid de benadering van fanbetrokkenheid door overal diepere verbintenis te creëren – in het stadion tot thuis – en zo betere ervaringen, loyaliteit en groei over de hele wereld te stimuleren.

Digitale fanbetrokkenheid
Met Adobe Experience Cloud in het middelpunt van de customer journey van Real Madrid zal de club haar rijke geschiedenis en traditie combineren met een moderne, innovatieve benadering van digitale fanbetrokkenheid. Met Adobe Experience Platform, het platform voor klantgegevens voor Adobe Experience Cloud, creëert Real Madrid real-time, uniforme klantprofielen. Daarmee kunnen ze beter begrijpen hoe hun fans betrokken zijn bij het merk. Met behulp van de apps en diensten binnen Adobe Experience Cloud zal Real Madrid sterk gepersonaliseerde content creëren, beheren en leveren om te verbinden, te prikkelen en een diepere betrokkenheid te stimuleren.

Michael Sutherland, Chief Transformation Officer bij Real Madrid CF: “De ervaring van onze fans komt op de eerste plaats, dus het was een gemakkelijke keuze om samen te werken met Adobe, die de leiders zijn op het gebied van klantervaring. De volgende generatie wereldwijde fans zijn creators in hart en nieren, en het DNA en de uitgebreide mogelijkheden van Adobe laten ons onze visie realiseren voor een wereldwijde gemeenschap die zich zal bezighouden met ons uitgebreide digitale ecosysteem. Adobe helpt ons data en privacy in evenwicht te brengen op een manier die ons in staat stelt onze fans beter te leren kennen via verdiend vertrouwen, en door hen de producten en diensten te leveren die zij wensen.”

“Met behulp van Adobe Experience Cloud is Real Madrid in staat om gepersonaliseerde fancontent in real-time en op schaal te delen, waardoor hun missie om een wereldwijd entertainmentmerk te worden wordt versneld”, zegt Paul Robson, President of International bij Adobe. ”Door de opwindende emotie die fans in het stadion beleven te vertalen naar meeslepende digitale ervaringen, kan de club een nog hechtere band opbouwen met haar wereldwijde fanbase.”
Een revolutie voor stadion- en thuiservaring

Met Adobe verbetert Real Madrid de klantenwerving en fanbetrokkenheid door middel van een data- en ervaringsgestuurde aanpak:

Digitaal brengen Adobe en Real Madrid het iconische Santiago Bernabéu-stadion naar een wereldwijd publiek via een uitgebreid ecosysteem van online-ervaringen, producten en diensten. Dit zal het stadion veranderen in een virtuele bestemming die toegankelijk is voor honderden miljoenen fans; Thuis genieten supporters van een persoonlijkere relatie met Real Madrid, waardoor ze dichter bij de club betrokken worden dan ooit tevoren. Dit onder meer door de meeslepende digitale ervaringen die Adobe mogelijk maakt op verschillende platforms, kanalen en apparaten. Tegenwoordig veranderen de digitale reclameborden in het stadion al dynamisch, afhankelijk van het land waar een fan vandaan komt. In de toekomst zal Real Madrid deze ervaring verbeteren door gepersonaliseerde advertenties te leveren op basis van waar de fans zich op een bepaald moment bevinden, zoals in het openbaar vervoer of in een bar.
De kloof tussen fans, sponsors en partners van Real Madrid overbruggen

Adobe zorgt ervoor dat Real Madrid in staat is om de groei van het bedrijf en de consumenten te versnellen op het gebied van omnichannel-commerce en de waarde voor merksponsors en -partners te verhogen door hen te helpen nieuwe inkomstenstromen te openen.

Met Adobe Experience Cloud helpt Real Madrid fans en sponsors met elkaar in contact te brengen. Nadat fans zich hebben aangemeld, kunnen merkpartners door Real Madrid verstrekte, op segmenten gebaseerde profielen gebruiken om op directere en persoonlijkere manieren in contact te komen met klanten, zoals gepersonaliseerde aanbiedingen en contextuele reclame die naadloos aansluit op de bestaande fanervaring van Real Madrid. Partners kunnen bijvoorbeeld een segment van fans benaderen met producten die door spelers worden aanbevolen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht