Industry Wire

Geplaatst door UM

Reality programma Het Blok en Praxis bundelen krachten. En helpen de deelnemers verduurzamen

Praxis verankert zijn positie als de ultieme partner voor het verduurzamen van je woning door zijn hoofdrol in het langverwachte reality-klusprogramma Het Blok op Net5. UM ontwikkelde in samenwerking met Talpa Network en Alfred International de contentstrategie en invulling.

Na een afwezigheid van dertien jaar maakt Het Blok een krachtige comeback. In het programma gaan vier koppels de uitdaging aan om hun eigen bouwval om te toveren tot duurzame appartementen, met behulp van Praxis. De renovaties vinden plaats over een periode van zeven weken, en aan het einde worden de verbouwde appartementen verkocht. Het winnende koppel, met de hoogste overwaarde, wordt beloond met een indrukwekkende prijs van €100.000 euro!

“Het partnerschap tussen Praxis en Het Blok is een perfecte match,” zegt Head of Brand Praxis, Floor Barger. “We creëren synergie in het juiste Umfeld, waarbij we kijkers op een organische en effectieve manier inspireren en motiveren om zelf aan de slag te gaan met het verduurzamen van hun woning. Dit partnerschap biedt ons een unieke kans om onze rol als bouwmarkt die je ook helpt bij het verduurzamen van je woning te benadrukken.”

Creative media-consultant UM, AJ Steendam voegt hieraan toe: “Bij UM geloven we sterk in de kracht van creatieve media en waardevolle connecties voor onze merken. Deze samenwerking tussen Praxis en Het Blok is daar een perfect voorbeeld van. Het Blok is binnen het klus-Umfeld de perfecte partner om de doelstellingen van Praxis te realiseren.”

Met 35 afleveringen biedt Het Blok een uitgebreid platform om consumenten te inspireren en Praxis te positioneren als de behulpzame bouwmarkt met expertise op het gebied van verduurzamen. Door het verduurzamen van je woning als verhaallijn door de afleveringen van Het Blok te verweven, zijn we erin geslaagd om deze rol te claimen. De samenwerking met het Blok biedt niet alleen exposure op televisie maar opent ook de deur naar diverse mogelijkheden om de content te gebruiken op de eigen kanalen van Praxis. Dit vergroot de reikwijdte van de samenwerking en betrekt een breder publiek.

Het Blok is vanaf 22 april elke werkdag om 20.30 te zien op Net5.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht