Industry Wire

Geplaatst door Picnic

Recordaantal bezoekers op open dag Picnic Heerlen

Heerlen, 8 december 2019 – De open dag van online supermarkt Picnic in Heerlen heeft zondag een recordaantal bezoekers getrokken. Ruim 500 geïnteresseerden, onder wie veel ouders met kinderen, namen een kijkje in de keuken van Picnic. Ze zagen met eigen ogen wat er allemaal gebeurt in een zogenaamde hub, de plek waar de elektrische wagentjes worden ingeladen met boodschappen en van waaruit ze vervolgens naar de bezorgadressen vertrekken.

De open dag werd georganiseerd om de opening van Picnic in Heerlen te vieren. Klanten konden in de hub op De Koumen in Hoensbroek van dichtbij zien hoe het werk van de bezorgers – bij Picnic ‘runners’ genoemd – eruitziet. In groepjes werden elk half uur rondleidingen gegeven, waarbij bezoekers het hele proces van de bezorging konden volgen. Voordat de boodschappen zijn afgeleverd hebben de runners al een hele weg afgelegd. Dat gaat van het aantrekken van veiligheidsschoenen, het ontvangen van informatie over de bezorgroute, de teambespreking, tot het efficiënt inladen en het scannen van de producten.

Limburg
Heerlen is na Venlo de tweede Limburgse plaats waar de websuper nu actief is. Medeoprichter van Picnic Michiel Muller is blij dat het nu ook bij de Heerlenaren de boodschappen tot op de minuut nauwkeurig kan bezorgen: “We voorzien in een duidelijke behoefte in deze stad met veel gezinnen en hardwerkende ouders.” Vanuit de hub uit Heerlen kunnen ongeveer 45.000 huishoudens worden bereikt. Op dit moment staan er nog bijna 4700 huishoudens op de wachtlijst van de zuidelijkste hub van het land. Picnic werkt per regio ook samen met lokale ondernemers, zo worden er vanuit Heerlen en Venlo ook Limburgse Vlaaien aangeboden.

Over Picnic
Voor de lancering in Nederland eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.
Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Daarna is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht