Geplaatst door Teufel

Retailstrategie Teufel krijgt vervolg in Keulen en Stuttgart

Berlijn, 14 oktober 2019 – Na de opening van de flagshipstore in Berlijn in 2014 en een tweede store in Essen in augustus 2018 staat Teufel op de vooravond om wederom twee winkels te openen: een in Stuttgart op 18 oktober aanstaande, gevolgd door Keulen eind november. Het in Berlijn gevestigde audiomerk zal ook in de komende jaren meerdere winkels openen, waaronder in Nederland.

Oorspronkelijk was de flagshipstore in Berlijn bedoeld als een boegbeeld voor Teufel. De uitgebreide showroom zou komen te dienen als plek waar gasten kunnen worden verwelkomd en Teufel-producten optimaal kunnen worden ervaren. De flagshipstore in de Berlijnse shoppingmall Bikini Berlin, recht tegenover de karakteristieke Gedächtniskirche, heeft in de loop der jaren aanzienlijk meer klanten aangetrokken dan verwacht. “We zijn aangenaam verrast hoe goed ons ‘consultingconcept’ bestaande en potentiële klanten aanspreekt”, zegt Sven Kirchner, General Retail Manager bij Teufel. “In augustus 2018 werd een tweede winkel geopend in het centrum van Essen. Bovendien exploiteert Teufel twee ‘shop-in-shops’: een in het Berlijnse warenhuis KaDeWe en een in de EMI The Music Store in Wenen.”

Direct bij de klant
“Na het succes tot nu toe hebben we gekozen voor een ambitieuze retailstrategie “, legt Teufel CEO Sascha Mallah uit. “Tegen het einde van 2021 willen we meer dan tien winkels hebben geopend in Duitsland en onze buurlanden, waaronder Nederland. We merken hoeveel van onze klanten het persoonlijke advies, de presentatieruimten en het ‘ervaren’ van onze audioproducten waarderen.”

Uitbreiding in Nederland
Op dit moment heeft Teufel een pop-up store aan de Coolsingel in Rotterdam: dit smaakt naar meer. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat Teufel voor het einde van volgend jaar haar eerste winkel in een grote Nederlandse stad zal openen.