Geplaatst door Fair Focus

REVOLUTIONAIRE NIEUWE TOOL VOOR ONDERNEMERS OPMARS VAN SALARIS EN HR TOOL EMPLOYES: 300% GROEI IN 2019

Een slimme ondernemer doet zijn eigen salarisadministratie. De Amsterdamse salaris en HR-startup Employes heeft goed begrepen dat die ondernemer dan graag beschikt over gemak, flexibiliteit en onafhankelijkheid. Hun online tool laat inmiddels al 650 klanten altijd en overal, zonder tussenkomst van een accountant, hun salarisadministratie doen. Sinds de lancering van het platform in oktober 2018 heeft Employes een groei van 300% gerealiseerd.

Gebruiksvriendelijkheid is het key-word. Ondernemers kunnen heel eenvoudig hun eigen salarisadministratie opzetten en zelf de gegevens van medewerkers toevoegen of wijzigen, inclusief het bijhouden van verlof. Met een paar muisklikken genereren ze de loonstroken en betaalbestanden. Ook kunnen ze de tool koppelen aan de digitale boekhouding, zodat de loonjournaalposten automatisch worden ingeboekt. De eigen accountant kan eenvoudig meekijken, maar het support team van Employes maakt het ook mogelijk voor ondernemers om de post accountancy te schrappen – wat een hoop geld scheelt.

Employes is een aantrekkelijke optie voor startende bedrijven die hun eerste personeel aannemen, voor marketing en tech businesses die graag de touwtjes in eigen handen houden maar ook voor horecabedrijven – die kampen met veel verloop. De horeca CAO is geïntegreerd in de applicatie, wat het eenvoudig maakt om arbeidsovereenkomsten uit te draaien. “Onze online oplossing is voor iedere ondernemer te begrijpen. Zelfs de meest chaotische,” zegt oprichter Rob Kroezen. “Uit eigen ervaring weet ik hoe complex en ouderwets bestaande salarispakketten zijn. Jonge ondernemers zijn gewend aan oplossingen als Moneybird, waarmee ze zelf hun boekhouding kunnen regelen. Voor salarisadministratie zijn ze vaak nog wel afhankelijk van een accountant of payroll-bedrijf. “Loonstroken worden soms zelfs nog per post verstuurd. De bestaande aanbieders van salarissoftware lopen zeker tien jaar achter als het gaat om digitale oplossingen voor ondernemers.”

Goud
Samen met Marius van den Oever (CTO & technical co-founder) creëerde hij Employes. Na de eerdere investering van €350.000, maakt Employes zich nu op voor een nieuwe investeringsronde. Kroezen: “Ons doel? Het leven van de ondernemer écht een stuk relaxeder maken door het meest gebruiksvriendelijke platform voor salarisadministratie te bieden. Het is feitelijk net zo easy als Instagram; waar ter wereld je ook zit kan je met een paar klikken je hele salarisadministratie regelen. Die onafhankelijkheid is goud waard”.

Over Employes
Employes is de nieuwe online tool voor salarisadministratie en HR voor (beginnende) werkgevers. Het bedrijf is in 2016 opgericht in Amsterdam door Rob Kroezen en Marius van den Oever met als doel de salarisverwerking op een eenvoudigere manier te regelen, waarbij de ondernemer zelf de controle krijgt, meer inzicht heeft en – indien er ondanks de gebruiksvriendelijke applicatie tòch nog vragen zijn – persoonlijke support kan verkrijgen via chat, telefoon of email. Zie ook: https://employes.nl