Industry Wire

Geplaatst door Data & Insights Network

Rianne van der Loo nieuwe directeur Data & Insights Network

Per 1 september a.s. is Rianne van der Loo de nieuwe directeur van het Data & Insights Network (D&IN). Zij volgt Wim van Slooten op die na bijna 25 jaar de organisatie verlaat. Rianne van der Loo heeft ruime ervaring opgedaan in de technologie- en consultancysector. Haar benoeming past in het streven van de branche- en beroepsvereniging om de rol van data en AI binnen de marktonderzoek- en insightswereld nog meer naar voren te brengen.

Rianne van der Loo werkte de afgelopen tien jaar bij Deloitte, de Boston Consulting Group en Google. Zij maakte daarna de overstap naar Amsterdam Data Collective (ADC) waar ze de functie bekleedde van Chief Commercial Officer. Daar hielp ze organisaties om succesvoller te worden met behulp van data en AI, en ontwikkelde ze haar leiderschapskwaliteiten.
Naast technische expertise, heeft zij in haar werk een sterke focus op mensen en cultuur. Ze is een groot voorstander van diversiteit en inclusiviteit binnen de tech- en data-sector en ze heeft zich hiervoor in verschillende functies ingezet. Ook binnen het D&IN is het een belangrijke pijler.

Innovatie versnellen
Rianne van der Loo zegt over haar benoeming: ‘Het is een grote eer om het stokje over te nemen van Wim van Slooten die de afgelopen 25 jaar deze sterke organisatie heeft neergezet. In een wereld waarin data en inzichten steeds belangrijker, maar ook complexer worden, is samenwerking de sleutel tot succes. Ik kijk ernaar uit om met het Data & Insights Network bruggen te bouwen, samen impact te maken en innovatie te versnellen.’
Vertrekkend directeur Wim van Slooten, die het D&IN (en zijn voorganger de MOA), al sinds de oprichting leidde, benadrukt dat het tijd is voor een nieuwe generatie die de sector en de inhoud van het vak verder kan ontwikkelen: ‘Met de benoeming van Rianne krijgt het ingezette beleid om meer ruimte te bieden aan de integratie van data in de onderzoeksector een nieuwe impuls. Met haar brede ervaring en kennis legt het Data & Insights Network een fantastisch fundament voor de verdere groei en ontwikkeling van de insights-sector.’

Data & Insights Network
Het D&IN is de brancheorganisatie voor professionals die werkzaam zijn in marktonderzoek, data-science en data-analyse. Het richt zich op het verder versterken van de branche als platform voor data- en insights-professionals, en op het bevorderen van een toekomstbestendige, inclusieve en innovatieve omgeving waarin data centraal staan. Daarbij is ook volop aandacht voor ethisch en verantwoord gebruik van data.

====

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht