Geplaatst door Decos

Rijden met rijgedrag-app Flo levert korting op autoverzekering op

Noordwijk, 15 december 2015 – De Nederlandse rijgedrag-app Flo voor iPhone en Android gaat een samenwerking aan met autoverzekeraars voor korting op de verzekering, zonder daarbij de privacy van bestuurders te schenden.

Rijden met de Nederlandse rijgedrag-app Flo levert vanaf februari 2016 een fikse korting op de autoverzekering op. De gemiddelde ritscore die een bestuurder haalt in Flo, is aan het eind van het jaar de korting op de autoverzekering.

Autoverzekeraar Whoosz! is de eerste die zo’n beloning op de autoverzekering doorvoert. Gebruikers van Flo besparen bijvoorbeeld 100 euro per jaar op de kosten, als ze een Flo-score van 100 punten halen. Haalt een gebruiker een gemiddelde ritscore van 78 punten, dan is de besparing 78 euro.

Ritscore berekend op vier punten
De ritscore in Flo wordt berekend op vier punten: optrekken, snelheid houden, bochten nemen en remmen. Zo bevordert Flo veilig rijgedrag al tijdens het rijden. Aan het eind van de rit wordt de score opgemaakt. Die kan de bestuurder terugzien in de app en op het online profiel van Flo, waarop ook staat wanneer de beloning wordt uitbetaald.

Eerste rijgedrag-verzekering met privacy
De samenwerking tussen Flo en Whoosz! is de eerste rijgedrag-verzekering waarbij de bestuurder zijn privacy behoudt. Flo geeft geen gevoelige informatie door als de locaties van de routes of eventuele snelheidsovertredingen. Alleen de gemiddelde ritscore wordt doorgegeven aan Whoosz!, waarna de beloning wordt berekend.

“Wij zijn erg onder de indruk van de rijstijlanalyse van Flo. Bovendien zijn we enthousiast dat door deze samenwerking de bestuurder z’n privacy behoudt en tóch wordt beloond voor zijn rijgedrag!”, Jan Hamburger, Manager Markt & Product Whoosz!

##

Over Flo – driving insights
De Noordwijkse app Flo is ontwikkeld door Decos, het innovatiehuis voor digitalisering. De app voelt aan wanneer de gebruiker in de auto stapt en analyseert de rit van de bestuurder. Als de app aan staat, krijgt de gebruiker bovendien actief feedback op zijn rijgedrag. Na elke rit wordt een score berekend. De succesvolle app is 150.000 keer gedownload voor Android. De recent gelanceerde iPhone-app van Flo telt 20.000 downloads.

Flo is gratis te downloaden voor iPhone en Android.

Over Decos
Decos digitaliseert de wereld en verbindt mensen en informatie. Op deze manier helpt zij bedrijven en overheidsorganisaties vandaag invulling te geven aan de standaard van morgen. Decos, dat zelf 100 procent papierloos werkt, richt zich op informatie- en documentmanagement, real-time samenwerking, duurzaamheid en mobiliteit. Organisaties die reeds gebruik maken van de slimme oplossingen van Decos, zoals de gemeente Amsterdam, KPN, veiligheidsregio Groningen en het Ministerie van Veiligheid en Justitie, werken efficiënter en effectiever samen. Met elkaar geven zij vorm aan de toekomst. Voor meer informatie www.decos.com

Whoosz!
Whoosz! is de Nederlandse autoverzekeraar die groen en veilig rijgedrag stimuleert. De bestuurder kan rekenen op een beloning als hij of zij bewust rijdt. Whoosz! geeft klanten bovendien een gratis acculader en telefoonhouder voor in de auto. Whoosz! is sinds 2013 actief met de verkoop van rijgedragverzekeringen. Hiervoor zijn verschillende pilots uitgevoerd met alternatieve systemen die het rijgedrag meten. Whoosz! vindt de combinatie met Flo het klantvriendelijkst en dit doet ook het meeste recht aan een open en eerlijke relatie met de klant. Het uitgangspunt is vertrouwen en niet controle!