Geplaatst door D2L Brightspace

Rijksuniversiteit Groningen start samenwerking met D2L voor ondersteunen van blended, interdisciplinaire leerdoelen

Amsterdam, 2 december 2021 – D2L Inc., wereldwijd leider op het gebied van leertechnologie, heeft vandaag aangekondigd dat de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) heeft gekozen voor Brightspace als leerplatform om online en offline onderwijs beter te integreren, lifelong learning te ondersteunen en studenten voor te bereiden op de wereldwijde arbeidsmarkt.

De Rijksuniversiteit Groningen is een universiteit met een rijke academische geschiedenis. Het is een van de oudste en grootste in het land en wordt op toonaangevende internationale ranglijsten consequent in de top-100 van beste universiteiten gerangschikt. Als een echt mondiale instelling heeft de RUG nauwe banden met gerenommeerde internationale universiteiten. Sinds de oprichting in 1614 heeft de universiteit bekende academici voortgebracht, zoals de eerste vrouwelijke student, de eerste Nederlandse astronaut en diverse Nobelprijswinnaars.

De RUG levert hoogstaand, door onderzoek gedreven onderwijs dat haar studenten in staat stelt hun talenten te ontwikkelen en wereldwijd betrokken burgers te worden. Als zodanig geeft de universiteit prioriteit aan interdisciplinaire studies in het onderwijs dat voortbouwt op haar traditionele basis van Sociale Wetenschappen & Geesteswetenschappen, Wetenschap & Techniek, en Gezondheid. Om studenten voor te bereiden op de mondiale arbeidsmarkt, streeft de RUG ernaar de kansen van studenten op de arbeidsmarkt waar mogelijk in het onderwijsproces te vergroten.

“Studenten zijn succesvol als hun leren in een context wordt geplaatst, dus onze onderwijs- en onderzoeksprogramma’s zijn sterk verweven in de volle breedte van academische disciplines,” zegt Gerda Croiset, decaan Onderwijs en Opleidingen UMCG aan de RUG en voorzitter van de stuurgroep van het leerplatform. “Met de stijgende studentenaantallen en de toenemende diversiteit van onze studenten hebben we behoefte aan voortdurende innovatie in ons onderwijsmodel en de totale leeromgeving. Het zal niet verbazen dat technologie hierbij een grote rol speelt.”

De RUG heeft al twintig jaar een online leerplatform in gebruik, maar de universiteit wilde een nieuw platform dat meer flexibiliteit en meer opties voor studenten en docenten bood. D2L werd geselecteerd vanwege zijn functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid, na een test met 90 eindgebruikers.

“Hoewel fysiek onderwijs de basis van onze strategie blijft, combineren we on-campus en online onderwijsmethoden om ons model te optimaliseren,” vervolgt Croiset. “Het combineren van ons bruisende campusleven met online en blended learning creëert mogelijkheden voor efficiëntere interactie tussen studenten en docenten, terwijl digitale technologieën en de integratie van online onderwijs ons in staat stellen om het leertraject van studenten te personaliseren en meer flexibiliteit te bieden.”

De RUG bereidt zich voor op de livegang van de eerste studies met Brightspace in februari 2022. De universiteit rolt in eerste instantie 20 ‘early adopter’ studies uit, alvorens in april op te schalen naar 100 studies. De migratie moet in september 2022 zijn voltooid.

“Dit is een geweldige samenwerking voor D2L, omdat de interdisciplinaire programma’s, blended onderwijsmodellen en de indrukwekkende focus van de Rijksuniversiteit Groningen op lifelong learning en workforce readiness volledig aansluiten bij de missie van D2L en de functies binnen Brightspace,” aldus Stewart Watts, VP EMEA, D2L. “De manier van werken verandert snel, en de onderwijssector moet gelijke tred houden. Het is verfrissend om te zien dat instellingen zoals de RUG dit voorop stellen in hun inrichting van studies en algemene groeistrategie – en we kijken ernaar uit om nog vele jaren met hen samen te werken.”

Over de Rijksuniversiteit Groningen

De Rijksuniversiteit Groningen is een van de oudste en grootste van het land en staat steevast in de top 100 van universiteiten in de wereld. Het is een echt mondiale instelling met nauwe samenwerkingsverbanden met gerenommeerde internationale universiteiten. Ga voor meer informatie naar www.rug.nl

Over D2L

D2L verandert de manier waarop de wereld leert – en helpt leerlingen van alle leeftijden meer te bereiken dan ze ooit voor mogelijk hielden. D2L werkt nauw samen met klanten over de hele wereld en ondersteunt miljoenen mensen bij het online en fysiek studeren. Meer dan 1.000 medewerkers wereldwijd zijn toegewijd om de beste leermiddelen te ontwikkelen en de wereld beter achter te laten dan waar ze hem aantroffen. Meer informatie over D2L voor K-12, hoger onderwijs en bedrijven vindt u op www.d2l.com.

Over D2L Brightspace

D2L Brightspace is een cloud-based leerplatform dat is gebouwd voor mensen die veel waarde hechten aan studenten succes en hen te helpen zich voor te bereiden op wat komen gaat.

Het geeft docenten in uw instelling tools waar ze dol op zullen zijn en maakt het gemakkelijk om uitzonderlijke ervaringen van studenten in het klaslokaal of volledig online te ondersteunen. D2L Brightspace is ontworpen in nauwe samenwerking met klanten over de hele wereld – het bouwen van een pedagogisch rijke set van functies om betrokkenheid, retentie en leerresultaten te verbeteren. Het maakt het ook makkelijker om te beoordelen en feedback te geven.

D2L Brightspace is zorgenvrij met een betrouwbaarheid van 99,99%. Het is zeer toegankelijk en ziet er prachtig uit op elk mobiel apparaat, waardoor het voor docenten gemakkelijker wordt om elke leerling te bereiken.

D2L Brightspace heeft meerdere brancheonderscheidingen gewonnen, waaronder de nr. 1 LMS-Technology voor next generation online teaching and learning. Voor meer informatie, bezoek D2L voor hoger onderwijs.