Geplaatst door Riverbed

Riverbed formeert nieuwe Aternity-divisie om groeimogelijkheden in Digital Experience Management beter te benutten

San Francisco – Riverbed®, The Digital Performance Company™, formeert een nieuwe Aternity-divisie om de groeimogelijkheden in Digital Experience Management (DEM) beter te benutten. Het DEM-portfolio van Riverbed omvat End User Experience Monitoring– (EUEM) en Application Performance Management-oplossingen (APM). Aternity, bekend van zijn sterke innovaties en leiderschap op het gebied van DEM, biedt een unieke set van mogelijkheden voor een rijk inzicht op transactieniveau in alle aspecten van de eindgebruikerservaring – van eindgebruikersdevice tot aan de applicatiecode. Zo is de gebruikerservaring van traditionele, SaaS-, mobiele en cloudapplicaties te verbeteren.

Riverbed blijft zich tegelijkertijd sterk richten op zijn Digital Networking-activiteiten die onlangs een sterk momentum ervoeren na belangrijke vernieuwingen binnen het productportfolio, waaronder:

• Het meest complete en krachtigste SD-WAN-portfolio, dat inspeelt op de eisen van middelgrote organisaties en op te schalen is om te voldoen aan de eisen van grote ondernemingen;
  • Applicatie-acceleratie voor nieuwe consumptiemodellen als SaaS-, cloud- en mobiele workloads. Riverbed lanceerde onlangs Riverbed SaaS-accelerator, dat zorgt voor tien keer betere prestaties voor bekende SaaS-applicaties als Microsoft Office 365, Salesforce, ServiceNow en Box. Riverbed introduceerde ook nieuwe cloudoplossingen die organisaties miljoenen aan besparingen kunnen opleveren op hun kosten voor cloud-uitgaand verkeer
  • Toonaangevend Network Performance Management (NPM) biedt end-to-end network performance monitoring en krachtige en schaalbare analyses van de netwerkinfrastructuur.

Organisaties investeren momenteel veel in hun digitale transformatie. Wereldwijd besteden zij volgens IDC de komende jaren zo’n zes biljoen dollar aan digitale initiatieven. Ze missen echter de mogelijkheid om de digitale ervaring echt te meten. En veel organisaties hebben niet de strategische IT-infrastructuur die nodig is om de digitale investeringen te ondersteunen. Voor het monitoren en beheren van de digitale ervaring binnen grootschalige transformatie-initiatieven staan EUEM- en APM-oplossingen hoog op de agenda van CIO’s, Chief Digital Officers (CDO’s), line of business-managers en DevOps-teams. Daarnaast zijn deze oplossingen nodig om de netwerkinfrastructuur goed te monitoren om een maximale digitale prestatie te leveren.

“Riverbed heeft twee belangrijke en unieke marktmogelijkheden rond Digital Networking- en Digital Experience Management-platforms. Vandaag creëren we de juiste structuur om meer focus en een diepere expertise mogelijk te maken voor elk van deze activiteiten. Dit zal onze klanten en partners enorm helpen en stelt Riverbed in staat om volop te profiteren van de kansen in beide markten”, zegt Paul Mountford, CEO van Riverbed. “Om te beginnen heeft Riverbed enorme mogelijkheden binnen zijn Digital Networking-activiteiten. Met een toonaangevend productteam, dat zich richt op het bieden van nieuwe-generatie oplossingen, spelen we sterk in op de uitdagingen van klanten op het gebied van kritische infrastructuur en applicatie-acceleratie in de digitale, cloud- en mobiele wereld van nu. Voor wat betreft DEM kan Riverbed als enige de kloof dichten tussen het potentieel van digitale transformatie en significante investeringen in het meten en analyseren van de digitale ervaring van gebruikers. We hebben een enorme acceptatie onder klanten gezien en een sterke groei in de vraag naar deze oplossingen. Met een snelgroeiende markt is het duidelijk dat het formeren van een aparte Aternity-divisie met de volledige steun van Riverbed zorgt voor een scherpe focus op innovatie en klantsucces wereldwijd.”

Gezamenlijk richt Riverbed zich op een markt (Total Adressable Market, of TAM) met een omvang van meer dan 20 miljard dollar voor Digital Networking en DEM. De nieuwe Aternity-divisie richt zich op een TAM ter waarde van ongeveer 10 miljard dollar. Aternity realiseerde bijna honderd procent groei in abonnementen en SaaS-boekingen in 2018.

“CIO’s en hun teams erkennen dat een positieve digitale ervaring de klantloyaliteit, de merkwaarde en de omzet verbeteren”, zegt Stephen Elliot, Program Vice President bij IDC. “Het opzetten van een businessunit die zich volledig richt op Digital Experience Management is een slimme, klantgerichte strategie. Het monitoren van de gebruikerservaring en de applicatieprestaties blijft de belangrijkste investering voor het realiseren van een hechtere klantrelatie.”