Geplaatst door Webfleet Solutions

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET

Webfleet Solutions maakt bekend dat het Rode Kruis uit het district Rotterdam Rijnland de mobility oplossing WEBFLEET inzet om het wagenpark optimaal te beheren en onderhouden. Dit district werkt met 130 vrijwillige chauffeurs, waarvan er 25 gekwalificeerd zijn voor het rijden in de vervoersbussen met optische en geluidsignalen. Door de nieuwe bestuurder-identificatie is inzichtelijk wie op de bus rijdt, en kan vanuit de controlekamer het gebruik van de optische en geluidsignalen toegestaan worden. Dit zorgt voor veiligheid én efficiëntie.

Het Rode Kruis is een wereldwijde hulpverleningsorganisatie die in actie komt in tijden van in nood. Jacco Scheer, webcare vrijwilliger bij het Rode Kruis: “We vervoeren we regelmatig kwetsbare mensen in onze bussen. Door COVID helpen we bijvoorbeeld bij het vervoer naar een priklocaties, of een zorgomgeving. Het is belangrijk dat we precies weten waar onze bussen zich bevinden, wie erin rijdt en wat de conditie is van de bus. Daar helpt de oplossing van Webfleet Solutions uitstekend bij.”

De bussen van het Rode Kruis in Rotterdam Rijnmond zijn uitgerust met WEBFLEET. Hiermee krijgt de organisatie inzicht in hoe er met de bussen gereden wordt, waar deze zich bevinden en hoe vaak er getankt wordt. Scheer: “Met WEBFLEET zien we ook welke bus inzetbaar is en wat de kilometerstand is. We zorgen ervoor dat alle bussen evenredig gebruikt worden, zodat ons wagenpark zo lang mogelijk meegaat. Webfleet’s premium partner On-Route installeerde en beheert het systeem, en maakt het mogelijk dat wij door bestuurder-identificatie weten wie op de bus zit. Onze chauffeurs krijgen met het systeem ook inzicht in hun eigen rijgedrag; rijden ze niet te snel en hoe is het comfort van de patiënten tijdens de rit? Dit is natuurlijk zeer leerzaam, en zorgt ervoor dat bestuurders net wat attenter gaan rijden.”

Hoewel elk Rode Kruis-district zijn eigen voertuigen bezit, en ook zelf beslist of er gebruik wordt gemaakt van mobility oplossingen, gaan er stemmen op om WEBFLEET in meer districten in te zetten. Scheer: “Onlangs bracht een van de chauffeurs iemand naar een locatie in Brabant, en op de terugweg bleek dat er een verzorgingshuis ontruimd moest worden. Omdat ik zag dat onze bus in de buurt was, konden we gelijk hulp aanbieden. Dat werd natuurlijk zeer enthousiast ontvangen. De mogelijkheid om meer inzicht te hebben in waar onze bussen zich bevinden en hulp waar dan ook aan te kunnen bieden, is helemaal in de lijn met onze overtuiging: klaarstaan voor mensen in nood. Het is mooi te zien dat Webfleet Solutions op hun beurt weer voor ons klaar staat.”

Bekijk hier de video over Het Rode Kruis en Webfleet Solutions https://www.youtube.com/watch?v=fvlHQkjNEG4