Industry Wire

Geplaatst door Roorda

Roorda aan de slag voor Patiëntenfederatie Nederland

Patiëntenfederatie Nederland lanceert maandag 2 juni een landelijke campagne om Nederlanders bewust te maken van de mogelijkheden van digitale zorg. De campagne, ontwikkeld door Roorda Reclamebureau & Tabula Rasa, laat zien dat digitale zorg niet afstandelijk of kil hoeft te zijn maar juist kan bijdragen aan meer regie, gemak en persoonlijke aandacht.

Van online consulten tot het zelf monitoren van je gezondheid: dankzij digitale zorg kun je steeds vaker hulp krijgen waar en wanneer het jou uitkomt. Dat betekent minder wachttijd, minder reistijd én zorg in je eigen vertrouwde omgeving. Toch is het niet zo eenvoudig om mensen te overtuigen van de voordelen van digitale zorg: “Zorg draait om persoonlijke aandacht. ‘Digitaal’ voelt juist onpersoonlijk. Maar digitale zorg biedt juist meer maatwerk en flexibiliteit. Met allerlei voordelen voor zowel patiënten als zorgverleners”, zegt Floor Busch, strateeg bij Roorda.

Deze nieuwe campagne laat die voordelen voor patiënten én zorgverleners zien. Voor patiënten bijvoorbeeld minder wacht- en reistijd, en voor zorgverleners maakt digitale zorg hun werk efficiënter én geeft het meer ruimte voor echte aandacht.

De campagne is onder andere te zien via tv, radio, online, print en narrowcasting. De website zorgdigitaal.nl vormt het centrale informatiepunt voor iedereen die wil weten wat digitale zorg in de praktijk betekent. Jorn Slotboom, Art Director bij Roorda Reclamebureau: “Om te benadrukken dat digitale zorg óók persoonlijk is, hebben we ervoor gekozen ‘zorg’ letterlijk voorop te zetten, vandaar dus de titel ‘Zorg Digitaal’.

 

Over Patiëntenfederatie Nederland

Patiëntenfederatie Nederland is een landelijke koepelorganisatie waarin 200 grote en kleine patiëntenorganisaties worden vertegenwoordigd. Samen zetten zij zich in voor toegankelijke, begrijpelijke en passende zorg. Hun missie: zorgen dat iedereen – nu én in de toekomst – de zorg krijgt die het beste bij hen past.

Links naar video’s
Huisarts: https://vimeo.com/1088327302

Thuismonitoring: https://vimeo.com/1088327623

Credits:

 

Verantwoordelijk bij Patiëntenfederatie Nederland:

Martin Winkelman, Fiona Suwandy en Linda Westhoff

Bureau: Roorda Reclamebureau

Strategie: Floor Busch

Creatie: Jorn Slotboom en Allard Jaspars

Account: Lieke Joosten, Anne van der Meulen en Denise van der Poel

Digital manager: Alex de Kok

Agency producer: Marcel Ossendrijver

Regisseur: Joy Heijstee

Producer: Mick Brand

1st AD: Joris Koster

D.O.P.: Nanko Goeting

Focus Puller: Eli van Cleef

Gaffer: Aaron Tschanz

Best Boy: Joop Deden

Fotograaf: Bram Schilling

Casting: Modelwise

Offline montage: Johannes de Jong

Grading: Erik Verhulst

Compositing & VFX: Jos Wabeke

Online & versioning: Laura Brouwer

Sounddesign: Feike de Wit (SoundCircus)

Media: Zigt

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht