RTB House wederom een van de snelst groeiende technologiebedrijven

Amsterdam, 3 maart 2020 – RTB House, leverancier van state-of-the-art marketingtechnologieën voor toonaangevende merken over de gehele wereld, is volgens de Financial Times een van de snelst groeiende Europese bedrijven. RTB House bereikte voor het derde jaar op rij de FT1000-lijst en behaalde de 23ste plaats binnen de techsector.
Het is de uitkomst van een gezamenlijk project van de Financial Times en Statista, dat maandenlang intensief (database)onderzoek deed, telefoongesprekken voerde en contact had met tienduizenden bedrijven. Dit resulteerde in een shortlist van duizend uitblinkers uit miljoenen bestaande Europese ondernemingen. Op de lijst staan bedrijven die tussen 2015 en 2018 de hoogste omzetgroei hebben behaald.
RTB House realiseerde een omzetgroei van 1.100 procent, wat in 2018 neerkwam op 98,7 miljoen euro. In vier jaar tijd is het aantal werknemers gegroeid van 74 naar 377. Het bedrijf is actief in zeventig landen en werkt met toonaangevende merken.
Daniel Surmacz, COO van RTB House: “De afgelopen jaren stonden voor RTB House volledig in het teken van de ontwikkeling van best-in-class innovaties en oplossingen op het gebied van marketingtechnologie. We zijn trots op ons werk en het feit dat onze groei jaar na jaar wordt opgemerkt. Dankzij de onvermoeibare inzet van ons wereldwijde team is RTB House in staat geweest om als een van de eerste ter wereld deep learning-technologie op deze schaal toe te passen. Wij danken ons team voor zijn inzet en doorzettingsvermogen en kijken uit naar de komende jaren, waarin we verder zullen bouwen aan ons team en we marketeers nog grotere en betere oplossingen zullen bieden.”
Het deep learning-platform wordt gezien als een echte game changer. Na succesvolle implementatie van deep learning-algoritmen in al zijn campagnes daagde RTB House zichzelf en de advertentiebranche opnieuw uit door de oprichting van het AI Marketing Lab: een divisie gericht op onderzoek en ontwikkeling op een breed marketinggebied. Dit staat los van de hoofd-R&D-afdeling die zich toelegt op gepersonaliseerde retargeting. Daarnaast opende RTB House een jaar geleden het Creatives Lab. Deze divisie ontwikkelt oplossingen om klanten te voorzien van een breder scala van beter presterende dynamische banners voor zowel display als video, die ook beter aansluiten op de merkbehoeften van klanten.
Meer informatie over FT1000 is hier beschikbaar: www.financialtimes.com.
###
Over RTB House
RTB House is een wereldwijde leverancier van state-of-the-art marketingtechnologie voor toonaangevende merken. Met zijn gepatenteerde, door deep learning-algoritmen aangedreven advertentie-inkoopengine helpt RTB House adverteerders om meer te verkopen en hun doelen te behalen voor zowel de korte en middellange, als de lange termijn. RTB House is opgericht in 2012 en bestaat uit ruim vijfhonderd specialisten op meer dan dertig locaties wereldwijd: New York, Londen, Tokio, Singapore, São Paulo, Moskou, Istanbul, Dubai en Warschau. Het bedient ruim 1.900 klanten in de regio’s EMEA, APAC en Amerika.
Na de succesvolle implementatie van deep learning in honderd procent van zijn algoritmen lanceerde RTB House in 2018 – naast het hoofd-R&D-team – twee gespecialiseerde R&D-teams die zich op de innovatie van martech-oplossingen richten. Het AI Marketing Lab biedt de omgeving voor het bedenken en ontwikkelen van nieuwe martech-oplossingen. Daarnaast werd het Creatives Lab opgericht om de prestaties van creatives te onderzoeken en te verbeteren. Ook werden er formats ontwikkeld voor bijvoorbeeld dynamische displays en videoadvertenties, die volledig op de unieke merkbehoeften van de klant zijn af te stemmen
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.