Industry Wire

Geplaatst door RTL

RTL’s jongerenplatform Concentrate succesvol van start i.s.m. AXE

Unilever’s AXE en RTL Nederland hebben de handen ineen geslagen voor de lancering van Concentrate; een online platform dat met tintelende content de doelgroep van 18-30 jaar op de hoogte houdt van alles wat online trending is. Sinds de lancering op 1 oktober zijn er maar liefst meer dan 1,3 miljoen weergaven, 26.000 abonnees en meer dan 6,3 miljoen bekeken minuten gerealiseerd. Met Concentrate speelt RTL in op de verschuiving van het mediagebruik van jongeren naar digitale media. De vier succesvolle vloggers Kaj, Monica, Thomas en Bobbie gaan op pad om spraakmakende video’s te maken over music, social en style. Het item #Style20 staat volledig in het teken van style-essentials voor jonge mannen; dé doelgroep van partner AXE.

Concentrate uploadt dagelijks een gloednieuwe video en iedere donderdag om 19.00 uur is er een livestream vanuit Amsterdam. De content is authentiek, actueel en deelbaar. Het platform is een broedplaats van YouTube-creators, social influencers en new talent. Concentrate wordt volledig in huis geproduceerd bij RTL en er wordt samengewerkt met onder meer content- en datapartners ter optimalisatie van de content.

Binnen Concentrate is #Style20 de onmisbare online gids voor elke man en biedt hem een lijst met 20 style essentials; van headphones tot tattoos en jeans. Concentrate-vlogger Thomas Cox is het gezicht van #Style20. Met de boodschap ‘laat zweet jouw stijl niet bepalen’ is AXE een natuurlijke partner en geloofwaardige ‘protector van het platform’.

De vier verschillende gezichten van Concentrate hebben individueel een groot bereik via hun persoonlijke social media en YouTube-kanalen en bundelen hun krachten. Kaj van der Ree is bekend van de YouTube-kanalen ZU5E en Kaj, waar hij met meer dan 380.000 abonnees een enorme fanbase heeft. Vlogger Monica Geuze is bekend als de DJ van Ronnie Flex en heeft ruim 133.000 volgers op Instagram. Thomas Cox is zanger in de band Zomaer, bekend dankzij hun populariteit op YouTube en Instagram. Bobbie Bodt was eerder dit jaar finalist van het programma 3 Op Reis Backpack van BNN.

Ga voor meer informatie naar www.concentrate.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht