Geplaatst door Innovactory

Ruim 3,5 miljoen kilogram CO2-uitstoot bespaard met TimesUpp

Innovactory start het jaar met een mijlpaal: alle gebruikers van onze gratis app TimesUpp hebben tot nu toe ruim 3,5 miljoen kg. CO2-uitstoot bespaard!

In de afgelopen twee jaar hebben onze gebruikers:

• 1.006.020 minder autoritten uitgevoerd;
• 5.030.100 kilometer minder in de file gestaan;
• 3.581.431 kilogram CO2-uitstoot bespaard.

De reizigers hebben minder autoritten uitgevoerd door bijvoorbeeld wat vaker thuis te werken, meer de fiets te pakken of het openbaar vervoer te gebruiken. Werd toch gebruik gemaakt van de auto? Dan koos men ervoor om meer buiten de spits te gaan rijden. Hierdoor hebben alle gebruikers in totaal meer dan 5 miljoen kilometer minder in de file gestaan. Om daar een beeld van te krijgen: dat zijn 10 enkeltjes van de aarde naar de maan.

De aanpassingen in het rijgedrag scheelt een hoop CO2-uitstoot, maar de TimesUpp’ers hebben hiermee ook maar liefst 1.242.000 uren aan fileleed bespaard.

Ook dit jaar hoopt Innovactory weer meer mensen te stimuleren om vaker de auto te laten staan, zodat we samen bijdragen aan de bereikbaarheid van steden en de CO2-uitstoot nog meer weten terug te dringen.

Meer informatie over TimesUpp
TimesUpp toont actuele verkeersdrukte op alle Europese wegen en laat vertragingen en alternatieve routes zien. Zo kun je makkelijker files vermijden, ervoor kiezen om eerder of later te vertrekken of besluiten om thuis te gaan werken. Deze handige reisassistent laat je weten wanneer je moet vertrekken en wijst je elke keer de weg en de slimste route.

Over Innovactory
Innovactory is in 2013 opgericht om innovatieve applicaties te ontwikkelen op het gebied van slimme mobiliteit, die een significante bijdrage leveren aan duurzaam reisgedrag. In 2017 en 2018 is het bedrijf bekroond met een FD Gazellen Award. Hiermee behoort Innovactory voor het tweede jaar bij de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Momenteel ontwikkelt het bedrijf een nieuwe app genaamd Tripps, waarmee je alle reizen kunt plannen, boeken en betalen. www.innovactory.com