Industry Wire

Geplaatst door S1 Digital

S1 Digital wordt voorkeurspartner van Criteo in de Benelux

Amsterdam/Antwerpen 7 februari 2022 – Het digitale advertentie- en technologieagentschap S1 en Criteo (NASDAQ: CRTO), het technologiebedrijf achter het toonaangevende Commerce Media Platform, bundelen de krachten om verder te groeien in Europa. Het Commerce Media Platform van Criteo biedt marketeers en media-eigenaren rechtstreekse toegang tot advertentiedoelgroepen op het open internet, en dit door het activeren van first party commerce data. Dit is het tweede strategische partnership op korte tijd voor S1 Digital, dat recent ook een samenwerking met My Telescope aanging.

S1 Digital (voorheen MediaDonuts) is een digitaal mediabureau dat digitale reclamestrategieën voor toekomstbestendige merken ontwikkelt. Al sinds de oprichting van het bedrijf, nu 12 jaar geleden, profileert S1 Digital zich als pionier inzake de ontwikkeling van innovatieve ad tech-toepassingen. Concreet zal S1 Digital, als exclusieve Criteo-partner in de Benelux, de toepassingen van Criteo aanbieden aan KMO’s en middelgrote adverteerders en agentschappen die er tot op heden nog geen gebruik van maakten.

Het Commerce Media Platform van Criteo is ontworpen om marketeers en media-eigenaren rechtstreekse toegang te bieden tot reclamedoelgroepen over het open internet. Door first-party data van marketeers en media-eigenaren in te zetten over een uitgebreid netwerk, biedt Criteo naadloze advertentie-oplossingen over de hele bevoorradingsketen, waarbij het publiek voorop staat. Door de samenwerking, en de bijhorende toegang tot het Ad Sales Partner Program van S1 Digital, kunnen veel meer internetspelers uit de Benelux gebruik maken van de oplossingen van Criteo.

Julian Timmerman, Director of Global Indirect Channels bij Criteo: “We zijn enthousiast om met S1 Digital de krachten te bundelen in de Benelux. Dankzij hun diepe kennis van Criteo en hun sterke voetafdruk op de markt, zal deze samenwerking het gebruik van onze oplossingen in deze regio vergroten. Het doel? Concrete zakelijke winsten realiseren voor zowel adverteerders als media-eigenaren.”

Jim Kramp, Managing Director van S1 Digital, is enthousiast over de samenwerking: “Vanaf onze start, 12 jaar geleden, namen we een pioniersrol op, door het gebruik van geavanceerde reclametechnologie en data. Criteo is een innovatieve, data-gedreven en toekomstbestendige oplossing voor adverteerders en agentschappen op de markt. Na onze succesvolle samenwerking in Vietnam, Thailand, Maleisië en de Filippijnen – onder het merk MediaDonuts – gaan we nu, als S1 Digital, een voorkeurspartnership voor de Benelux aan.”

Adverteren & de toekomst van addressability

Voor S1 Digital ligt de samenwerking met Criteo in lijn met de filosofie van het bedrijf. Die is erop gericht om de impact van het verdwijnen van third party cookies op de prestaties van de advertentiecampagnes van zijn klanten te beperken.

“Het is onze ambitie om bij te dragen aan de ontwikkeling van een nieuwe advertentiemarkt, door adverteerders te helpen om sterke resultaten te boeken via het open internet. Dit kan door de juiste data te verzamelen, en die vervolgens gericht in te zetten voor digitale advertenties op koopplatformen”, zegt Jim Kramp.

Het platform van Criteo levert een belangrijke voorsprong op voor advertentiecampagnes, aangezien de kracht van het platform gebaseerd is op ’s werelds grootste set van first-party commerce data.

Gespecialiseerd team

S1 Digital investeert sterk in de samenwerking. “We hebben een gespecialiseerd team in België en Nederland samengesteld, zodat onze klanten snel aan de slag kunnen met de toepassingen van Criteo. We zijn ervan overtuigd dat ze er het meeste baat bij hebben als we hen van dichtbij ondersteunen met de implementatie van deze state-of-the-art technologie.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht