Geplaatst door Salesupply

Salesupply opent nieuwe fulfilment locatie in Zielona Góra, Poland

Nijmegen, 28-01-2020] Salesupply, e-commerce partner op het gebied van cross-border logistiek en customer care, heeft een nieuwe fulfilment locatie in Polen geopend. Deze nieuwe locatie, gelegen in Zielona Góra aan de westgrens van het land, biedt vele strategische voordelen voor cross-border retailers, zoals een snellere bezorging, lagere verzend- en retourkosten en lagere kosten voor de customer service voor verzending in en vanuit Polen. Voor cross-border online retailers wordt verkopen in Polen hierdoor nog eenvoudiger, sneller en voordeliger.

Sneller en goedkoper verzenden

Online verkoop in Polen wordt aantrekkelijk gemaakt door lokale verzendingen. Vanuit de nieuwe logistieke hub biedt Salesupply retailers de mogelijkheid tot een snelle verzending met lage verzendkosten in heel Polen. Lokaal verzenden naar de consument wordt op deze manier een stuk voordeliger. Onderzoek toont aan dat kortere levertijden voor een vermindering in het klantencontact zorgen. De periode tot levering, en dus voor het stellen van een vraag, is verkort.

Eén systeem

Naast de nieuwe locatie in Polen biedt Salesupply momenteel ook haar logistieke diensten aan vanuit Nederland, Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en China. Vanuit deze hubs kunnen over de hele wereld pakketten worden bezorgd terwijl de online retailer zijn logistieke proces vanuit één systeem kan beheren. Salesupply verzorgt hiermee de volledige controle op voorraad, het logistieke proces en de levering. Ludo Verlinden, Global Business Development Manager bij Salesupply, zegt: “Door de producten lokaal in Polen te verzenden scheelt dit al snel zo’n €4 tot €6 per pakketje en bovendien is het de volgende dag bezorgd. Salesupply biedt (e)retailers zo de kans om door middel van cross-border fulfilment in lokale klantervaring te excelleren. Met het openen van deze nieuwe hub wordt leveren in Polen én nabijgelegen landen weer een stuk goedkoper en aangenamer. Denk aan Tsjechië maar ook Berlijn dat slechts op ruim 2 uur afstand van het warehouse is”.

Cash On Delivery (COD) cruciaal om Polen te veroveren

Waar het in andere (West) Europese landen nauwelijks voorkomt, wordt er in Polen nog veel door middel van Cash on Delivery betaald. Dit betekent dat er pas wordt betaald bij levering van de bestelling. In 2018 was dit in Polen nog bij bijna de helft van online bestellingen de gekozen betaalmethode. Salesupply biedt met het openen van deze fulfilment locatie Cash on Delivery uiteraard ook als verzend/betaal methode aan!

Over Salesupply

Salesupply is sinds 2008 partner van talrijke e-commerce bedrijven op het gebied van logistieke fulfilment en customer care. Salesupply biedt een breed aantal diensten aan, die zorgen voor de ondersteuning bij de internationalisatie en online activiteiten van bedrijven. Meer dan 500 internationale klanten (waaronder Carhartt, Segway, Fonq en Mason Garments) maken gebruik van Salesupply’s wereldwijde netwerk met meer dan 20 logistieke- en contactcenter vestigingen in Europa, Azië en de Verenigde Staten.