Industry Wire

Geplaatst door Blokker

Samenwerking Blokker en Ochama overtreft verwachtingen

Amsterdam, 31 maart 2023 – Blokker en Ochama, een wereldwijde innovator in omnichannel retail, hebben vandaag aangekondigd dat een belangrijke mijlpaal is bereikt met de opening van het 200ste Ochama-Blokker afhaalpunt in Goirle. De samenwerking heeft de verwachtingen overtroffen, aangezien het oorspronkelijke doel was om binnen een maand 50 afhaalpunten te openen. De twee partijen streven ernaar om nog meer Blokker winkels toe te voegen aan het Ochama Pick-up netwerk, en de gezamenlijke ambitie is om eind juni 100.000 bestellingen te hebben uitgevoerd.

Nederlandse consument omarmt omnichannel innovaties
In 2022 lanceerden de bedrijven een pilot waarbij klanten de door Ochama bestelde boodschappen afhalen in Blokker-winkels en Blokker haar producten verkoopt via de webwinkel van Ochama, met als doel het gemak van online en fysiek winkelen voor de consument samen te voegen. Sinds de opening van het eerste afhaalpunt in Den Haag is het concept inmiddels door het hele land uitgerold.

Tijdens de Singles’ Day actie afgelopen november steeg de omzet van de oorspronkelijke vier Blokker afhaalpunten met 200% ten opzichte van september. In de afgelopen twee maanden is de wekelijkse omzetgroei bij de 50 nieuwe Blokker-afhaalpunten, die in de maand februari zijn toegevoegd, opgelopen tot 70%.

“Sinds de start van onze samenwerking hebben we een aanzienlijke stijging gezien van zowel de omzet als het aantal bestellingen”, zegt Danny Zhang, CEO van Ochama. “Consumenten waarderen ons assortiment en we zien daarbij ook nieuwe bezoekers naar de winkels komen”.

Volgende stappen in de samenwerking
Het feit dat Nederlandse consumenten het concept positief ontvangen heeft, onderstreept het succes van de samenwerking tussen Ochama en Blokker. Beide partijen geloven in sterkere integratie van fysieke aanwezigheid in combinatie met online winkelen. Het bewijst dat consumenten bij het kopen van alledaagse artikelen belang hechten aan zowel offline als online bereikbaarheid.

“Blokker en Ochama zijn een perfecte match in deze strategische samenwerking, omdat we ons allebei richten op het optimaal aanbieden van gemak aan onze klanten door altijd online of om de hoek aanwezig te zijn”, zegt Jeanine Holscher CEO Blokker. “We zijn enorm enthousiast over het succes van dit nieuwe concept in Nederland.”

“De samenwerking tussen Blokker en Ochama heeft de winkelbeleving zo naadloos en eenvoudig mogelijk gemaakt”, zegt Danny Zhang, CEO van Ochama. “We kijken ernaar uit om onze samenwerking met Blokker in de toekomst uit te breiden om verdere groei te realiseren en nieuwe en bestaande klanten een unieke omnichannel winkelervaring te bieden. Voor de retailbranche als geheel bewijst dit eens te meer de waarde van samenwerking en innovatie”.

– Einde persbericht –
Over Ochama
Ochama is een innovatieve B2C omnichannel retailer in Europa die state-of-the-art retail- en supply chain-oplossingen gebruikt om op kosteneffectieve wijze een volledig assortiment producten aan te bieden van zowel food- als non-foodartikelen – zoals huishoudelijke apparaten, wonen, elektronica, mode en meer – tegen de meest concurrerende prijzen. Online bestellingen kunnen worden afgehaald bij honderden afhaalpunten in Europa, of direct bij de klant thuis worden thuisbezorgd. Ochama maakt deel uit van JD.com, een Fortune Global 500-bedrijf, dat in 2022 op de 46e plaats stond.
Meer informatie over Ochama: www.ochama.com
Meer informatie over JD.com: https://jdcorporateblog.com/

Over Blokker
Blokker heeft in Nederland een netwerk van meer dan 400 winkels inclusief ruim 50 franchise filialen, een webshop met een assortiment van meer dan 500.000 artikelen en ruim 4.000 werknemers. Blokker is al 127 jaar de voordelige specialist op het gebied van koken, tafelen en huishouden met een breed assortiment huishoudelijke artikelen van onderscheidende merken en vernieuwende producten van kwaliteit tegen een goede prijs. Het hoofdkantoor van Blokker is gevestigd in Amsterdam. Het distributiecentrum van Blokker telt ruim 100.000 m2 en is gevestigd in Geldermalsen. Voor meer informatie: www.blokker.nl

Over Mirage Retail Group
Over Mirage Retail Group Mirage Retail Group (Mirage) is het retailplatform achter de vertrouwde en vernieuwende winkelformules Blokker, Intertoys, BCC en Miniso in Nederland. De winkelformules van Mirage tellen ruim 8.000 werknemers. Mirage wil een positieve impact op de Nederlandse retailmarkt hebben, door met relevante, vernieuwende en toekomstbestendige winkelformules de markt te verrassen. Op deze manier maken wij het dagelijkse leven van onze klanten leuker, makkelijker en duurzamer. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Voor meer informatie: www.mrg.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht