Geplaatst door Open Social

Samenwerking Open Social en SIM biedt overheden een social intranet en burgerparticipatie

Community builder Open Social en SIMgroep bundelen hun krachten op het gebied van community platforms. Jeroen Brakel, directeur productmanagement bij SIM: “Open Social past bij de wensen van lokale overheden en bij de ambities van SIM. Het is innovatief, duurzaam en, net als ons CMS, gebaseerd op Drupal.” Taco Potze, CEO en founder van Open Social: “Samen bieden we meerwaarde en hebben we veel slagkracht om overheden te voorzien van toekomstbestendige social intranetoplossingen.” Een partnership op het juiste moment, want verbinding met collega’s is in deze tijd van thuiswerken essentieel.

Klant krijgt beste uit 2 werelden
Softwareleverancier SIM levert onder meer intranetoplossingen aan gemeenten, provincies en waterschappen. Jeroen Brakel: “SIM was op zoek naar een makkelijker te gebruiken social intranetoplossing voor de kleinere overheidsorganisaties. We zijn in gesprek geraakt met Open Social, dat had potentie. Het partnership was een logisch gevolg. Onze organisaties vullen elkaar goed aan in kennis en kunde. En ook persoonlijk is er een klik. We bieden op deze manier onze klanten het beste van twee werelden.”

Ook thuiswerkend in verbinding
Met dit platform bieden SIM en Open Social organisaties, zoals gemeentes, direct veel mogelijkheden om thuiswerk-vriendelijk te zijn. Medewerkers hebben snel en veilig toegang tot de juiste interne informatie om als organisatie goed te blijven draaien. Ook in verbinding blijven met collega’s is essentieel. Het social intranet vereenvoudigt en versnelt de manier van kennisdelen op een gestructureerde manier. Informatie is later nog makkelijk terug te vinden. En er is natuurlijk ruimte om leuke tips of foto’s uit te wisselen.

Burgers en ondernemers online ontmoeten
Wil je als overheid meer interactie met bijvoorbeeld burgers en ondernemers? Met dit social intranet heb je daarvoor geen nieuw systeem nodig. Het is met modules uit te breiden naar een slim en eenvoudig te gebruiken participatieplatform. Taco Potze: “Juist in deze onzekere tijden is burgerparticipatie van groot belang. Anders loop je de kans het contact te verliezen. Met dit platform kan elke gemeente een digitale ontmoetingsplek realiseren voor burgers en ondernemers. Online het gesprek aangaan is nu het nieuwe normaal. Gemeenten die hier nu op inspelen, hebben daar de komende uitdagende jaren veel profijt van.”

SIM en Open Social zijn krachtig geheel
Open Social, ontstaan uit GoalGorilla, is een innoverend platform op de community- en intranetmarkt. Taco Potze: “Open Social is open source gebaseerd op Drupal, waardoor nieuwe oplossingen snel beschikbaar zijn voor onze klanten. Het social intranet is gebruiksvriendelijk, snel op te zetten en flexibel in te richten door de vele beschikbare modules. In het partnership met SIM komen innovatie, technologie, klantkennis en begeleiding van A tot Z samen. Dat is een krachtig geheel.”

Neem contact op met SIM
Overheden die willen starten of overstappen naar een makkelijk te gebruiken en toekomstbestendig social intranet kunnen contact opnemen met SIM, dat is het aanspreekpunt. De voordelen van dit social intranet liggen in de mogelijkheden voor nu en in de toekomst. Continuïteit, privacy en veiligheid zijn uiteraard gewaarborgd. Daarnaast wordt het systeem voortdurend doorontwikkeld.

Over Open Social
Open Social is ontstaan uit GoalGorilla. Na tien jaar besloot het bedrijf onder de naam Open Social door te gaan, net zoals de naam van hun product dat al vier jaar internationaal wordt gebruikt. De eerste versie van Open Social werd ontwikkeld voor het Greenpeace Greenwire project en won de Dutch Interactive Awards (DIA) in 2015. Inmiddels zijn meer dan 1000 organisaties wereldwijd die Open Social gebruiken, waaronder Slachtofferhulp (International Splash Award 2019), United Nations en Milieudefensie. Het team is gevestigd in de creatieve tech-hub TQ in Amsterdam en in Enschede. https://www.getopensocial.com/nl

Over SIM
SIM maakt het voor miljoenen inwoners en ondernemers iedere dag weer makkelijker om hun zaken met de overheid online te regelen. Of het nu is met een persoonlijk internet portaal, de website, social intranet of een andere digitale oplossing; het is onze ambitie om met passie en jarenlange kennis voor alle (lokale) overheidsorganisaties een optimale online dienstverlening te realiseren. Bij SIM streven we ernaar om met slimme innovaties het zakendoen met de overheid nóg meer online, persoonlijker en dichter bij burgers en ondernemers te organiseren. Het doel is om dit zo simpel mogelijk te maken. SIM is opgericht in 2000 en sinds 2019 onderdeel van Conxillium. https://www.simgroep.nl