Geplaatst door VHD

Samenwerking tussen SOSvolaris en VHD: met één druk op de knop hulp

Vanaf vandaag 1 juli 2020 gaat de samenwerking van start tussen SOSvolaris en VHD. Zij slaan de handen ineen voor de opvolging van mobiele personenalarmering. VHD gaat 24/7 zorgen voor goede, snelle en adequate opvolging van meldingen die door de gebruikers van de mobiele alarmoplossingen van SOSvolaris worden gedaan.

Mobiele alarmoplossingen

Met de mobiele alarmoplossingen van SOSvolaris kunnen professionals die alleen werken en te maken krijgen met agressie, geweld of een ander risico lopen, direct hulp inschakelen. Daarnaast beschikt de mobiele alarmoplossing over valdetectie. Wanneer een professional valt door bijvoorbeeld een ongeval maakt het apparaat direct een melding en wordt er hulp ingeschakeld. Vaak zijn dit alarmmeldingen van alleenwerkers, bedrijfshulpverleners, ploegendiensten of een alarmering bij agressie en geweld.

Jarno Heijting – SOSvolaris: “Met deze nieuwe samenwerking kunnen wij gebruikers van onze alarmoplossing voorzien van goede hulp. Deze hulp is vaak cruciaal en van groot belang. VHD past bij ons, ze zijn scherp en vragen actief door, met als doel de dienstverlening op een hoog niveau uit te voeren waarbij de eindgebruiker niet uit het oog wordt verloren.”

VHD Particuliere alarmcentrale en WDTM gecertificeerd zorgcentrale

Met de vergunning van ministerie van Justitie & Veiligheid en de benodigde EN50518 certificering is VHD officieel een particuliere alarmcentrale. Met de verbouwing van het huidige pand is de particuliere alarmcentrale gerealiseerd en klaar voor opdrachtgevers zoals SOSvolaris op gebied van veiligheid. De nieuwe particuliere alarmcentrale heeft alle voorzieningen om de hulpverlening van SOSvolaris goed uit te voeren. “Naast particuliere alarmcentrale is VHD ook WDTM gecertificeerd zorgcentrale. Als alarmcentrale weten we hoe het is op cruciale momenten klaar te staan voor mensen in nood. Daarom past deze nieuwe business line goed in het straatje van VHD. Na een intensieve voorbereiding, kijk ik met vol vertrouwen uit naar de samenwerking.” Aldus Bart Berg, accountmanager, VHD.