SAP en Open Text breiden Global Reseller Agreement uit met Digital Asset Management
Hoofddorp – 3 maart 2010 – SAP AG (NYSE: SAP) en Open Text TM (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC), wereldwijd toonaangevend leverancier in Enterprise Content Management (ECM) hebben met het toevoegen van Open Text Digital Asset Management (DAM) de derde grote uitbreiding aangekondigd van het reeds succesvolle strategische partnership tussen beide bedrijven. DAM is een belangrijk onderdeel van de Open Text ECM Suite en nu ook onderdeel van de Marketing Resource Management (MRM) en Intellectual Property Management (IPM) functionaliteiten van de SAP ® Customer Relationship Management (SAP CRM) applicatie. Door een nieuwe mondiale overeenkomst zal SAP de DAM-oplossing van Open Text als reseller aanbieden onder de naam SAP® Digital Asset Management Application by Open Text.
SAP heeft als reseller reeds grote successen geboekt met het aanbieden van SAP Document Access, SAP Archiving en SAP Invoice Management by Open Text oplossingen. Daarnaast hebben de organisaties in oktober een uitbreiding van de reseller overeenkomst aangekondigd, die SAP de mogelijkheid biedt ook SAP Extended ECM by Open Text door te verkopen. Deze uitbreiding zorgt ervoor dat SAP één van de toonaangevende DAM-oplossingen kan aanbieden als onderdeel van een algemene MRM- en IPM-oplossing. De nadruk ligt daarbij op marketingafdelingen binnen bedrijven in diverse branches en op media-industrieën, uitgeverijen, entertainmentbedrijven en omroepen.
DAM maakt geïntegreerde internationale marketing campagnes mogelijk
Door steeds meer gebruik te maken van digitale marketingkanalen, moeten marketeers meer, en ook steeds vaker, geavanceerde digital assets ontwikkelen waarbij een goede samenwerking tussen afdelingen een vereiste is. Dat levert aanzienlijke kosten op en zorgt voor een matig rendement van marketinginvesteringen. Nog steeds kampen veel marketingorganisaties met een gebrek aan gestandaardiseerde processen op het gebied van het creëren van content, de zogenaamde ‘assets’, de publicatie, het onderhoud en de distributie. Deze problemen kunnen leiden tot inefficiënties in de marketing, door verloren of misplaatste assets, of tot het bezit van dubbele of misbruikte assets.
Om deze problemen te voorkomen, maken marketeers gebruik van digital asset management oplossingen, waardoor alle marketing assets en toepassingen gecentraliseerd en wereldwijd toegankelijk zijn. Dit stelt hen in staat om gelijktijdig geïntegreerde campagnes op te leveren die meerdere producten omvatten en inzetbaar zijn voor meerdere regio’s. Zo kunnen een consistente communicatie en branding worden verzekerd. Bovendien gebruiken organisaties deze tools om marketingdashboards te maken die de effectiviteit van programma’s in real-time laten zien.
Wanneer SAP Digital Asset Management in combinatie met de marketingmogelijkheden van SAP CRM wordt gebruikt, biedt het ondersteuning voor het gehele marketingproces; van de planning, het ontwikkelen van content en de uitvoering tot en met het meten van de resultaten. SAP Digital Asset Management biedt uitgebreide functionaliteiten voor het verzamelen, beheren, zoeken, gebruiken en verspreiden van alle soorten content. Te denken valt hierbij aan strategisch brand management, investor relations en de samenwerking tussen partners.
“Veel marketingorganisaties investeren nu het meest in gedigitaliseerde marketingkanalen, waardoor er voor deze organisaties de noodzaak bestaat om op een meer systematische manier hun gedigitaliseerde content te ontwikkelen, te beheren en te distribueren,” aldus Susan Popper, senior vice president Marketing Communications van SAP. Door een krachtige en beproefde DAM-oplossing aan te bieden, gecombineerd met de functionaliteiten op het gebied van marketing van SAP CRM, kunnen we klanten helpen om een flexibele en efficiënte infrastructuur op te zetten. Marketeers zijn genoodzaakt meer te bewerkstelligen met minder middelen en dienen daarnaast succesvol te zijn in de digitale wereld die zich steeds verder ontwikkelt. Daar kan SAP hen bij helpen.
Geïntegreerde DAM zorgt voor concurrentievoordeel voor Media en Entertainment
Voor mediabedrijven zorgt de continue groei van digitale content en de daarbij behorende distributiekanalen voor een groeiende behoefte aan volledig geïntegreerde, gestandaardiseerde media en asset managementoplossingen. De SAP Digital Asset Management applicatie biedt redacteuren en producenten bij mediabedrijven mogelijkheden om rich media content efficiënter te verkrijgen, te transcoderen en conformeren, te distribueren, te hergebruiken, te gelde te maken en te archiveren. Als SAP Digital Asset Management in combinatie wordt gebruikt met de SAP® Intellectual Property Management applicatie, biedt het mediabedrijven een naadloos proces voor het organiseren, samenwerken en beheren van digitale content om zo het gehele productie en het distributieproces te stroomlijnen.
Open Text is een strategische SAP software oplossingspartner voor ECM met meerdere producten die de geïntegreerde SAP-gecertificeerde status hebben. De twee bedrijven werken al ruim 20 jaar samen en hebben daarmee meer dan 3000 SAP-klanten geholpen aan een efficiënter beheer van enterprise content. Open Text is momenteel de enige ECM-leverancier met een aantal ECM-oplossingen die wederverkocht worden door SAP.
“Het is belangrijk om bedrijven te helpen met het toekennen van meerwaarde aan en het uitoefenen van meer invloed op hun bestaande content. Daarnaast kunnen de kosten voor het maken en beheren van nieuwe content aanzienlijk worden verlaagd, “ aldus James Latham, chief marketing officer bij Open Text. “De continue groei van snel veranderende digitale media en online content maakt de DAM-oplossing noodzakelijk. We zijn verheugd te zien dat onze samenwerking met SAP blijft groeien. Deze mogelijkheid om met marketing assets, bedrijfsprocessen te bereiken, aan te bieden en te integreren, zal er verder voor zorgen dat DAM door grote organisaties en mediabedrijven met open armen wordt ontvangen.
Voor meer informatie ga naar: www.opentext.com/dam-for-sap
Over Open Text
Open Text, softwareleverancier en marktleider op het gebied van Enterprise Content Management (ECM), helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. Open Text beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 50 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico’s, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com
Safe Harbor Statement Under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995
This news release may contain forward-looking statements relating to the success of any of the Company’s strategic initiatives, the Company’s growth and profitability prospects, the benefits of the Company’s products to be realized by customers, the Company’s position in the market and future opportunities therein, the deployment of Open Text ECM Suite and our other products by customers, and future performance of Open Text Corporation. Forward-looking statements may also include, without limitation, any statement relating to future events, conditions or circumstances. Forward-looking statements in this release are not promises or guarantees and are subject to certain risks and uncertainties, and actual results may differ materially. The risks and uncertainties that may affect forward-looking statements include, among others, the failure to develop new products, risks involved in fluctuations in currency exchange rates, delays in purchasing decisions of customers, the completion and integration of acquisitions, the possibility of technical, logistical or planning issues in connection with deployments, the continuous commitment of the Company’s customers, demand for the Company’s products and other risks detailed from time to time in the Company’s filings with the Securities and Exchange Commission (SEC), including the Form 10-K for the year ended June 30, 2009. You should not place undue reliance upon any such forward-looking statements, which are based on management’s beliefs and opinions at the time the statements are made, and the Company does not undertake any obligations to update forward-looking statements should circumstances or management’s beliefs or opinions change.
Copyright © 2010 by Open Text Corporation. OPEN TEXT and OPEN TEXT ECM SUITE are trademarks or registered trademarks of Open Text Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. SAP and all SAP logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG Germany and in several other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text Corporation or other respective owners
Voor redactionele informatie:
Open Text, Influx PR – Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com (Ref. 0510)
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.