Geplaatst door Lepaya

Scale-up Lepaya opent nieuw kantoor in hartje Amsterdam

Amsterdam, 15 september 2021 – Lepaya, aanbieder van online en offline power skills trainingen voor snelgroeiende bedrijven, neemt vanaf deze week intrek in een nieuw kantoor in Amsterdam. Het pand, voorheen een suikerfabriek, bevindt zich in het centrum van de stad aan de Nieuwe Looiersdwarsstraat en biedt ruimte aan meer dan 150 medewerkers. De verhuizing is een antwoord op de explosieve groei van de scale-up.

Lepaya opende eerder dit jaar kantoren in Berlijn en Stockholm. De keuze om te verhuizen naar een groter kantoor in Amsterdam is een logische vervolgstap volgens René Janssen, oprichter van Lepaya: “We willen uitgroeien tot een internationale speler op de trainingsmarkt, met werknemers die hybride met elkaar kunnen samenwerken. Door een werkomgeving te creëren waarin teamwork, innovatie en ondernemerschap centraal staan, kunnen we de meest effectieve skills trainingen bieden aan organisaties over de hele wereld. Het nieuwe kantoor in Amsterdam sluit perfect aan op deze missie”.

De voormalige suikerfabriek, gebouwd in 1915, was oorspronkelijk bestemd voor de productie van de suikerwerken van De Bont en Leyten. Later werd het gebouw gebruikt als school en kinderdagverblijf. In 2017 nam D/DOCK het interieurontwerp voor haar rekening en ontwikkelde in samenwerking met second life meubilair ontwerper Furnify innovatieve werkplekken. Met een oppervlakte van bijna 2000m2 telt het gebouw twee ingangen en drie kantoorverdiepingen met een ruime tuin en twee buitenterrassen.

Sinds de officiële lancering van van Lepaya in 2018, heeft het trainingsbedrijf vol ingezet op een snelle Europese uitbreiding. De in Amsterdam gevestigde uitdager van traditionele trainingsinstituten breidde eerder al uit naar België, Duitsland, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. Dit jaar werd Lepaya geselecteerd door Techleap.nl voor de nieuwe lichting van het groeiprogramma Rise, een exclusief programma waarin de focus ligt op het snel opschalen van vooruitstrevende Nederlandse techspelers.