Geplaatst door Screenforce

Screenforce lanceert TIP-Dashboard

Vanaf heden hebben adverteerders en mediabureaus altijd en overal inzicht in hun TV campagnes met het TIP-dashboard. Directe inkopers, mediabureaus en hun klanten kunnen toegang krijgen tot het TIP-dashboard, dat zowel in een website variant als in een app voor IOS en Android beschikbaar is. Gebruikers krijgen in één oogopslag onder andere het aangevraagde en geboekte budget, de ingekochte en gerealiseerde GRP’s verdeeld over Ster, Ad Alliance en Talpa Network. Ook kunnen zij de lopende commercial(s) bekijken en downloaden.

Het TIP-dashboard is bedoeld om TV-data makkelijk toegankelijk te maken. Met de TIP-app hebben inkopers en adverteerders altijd alle relevante informatie bij wijze van spreken in hun broekzak zitten. Het nieuwe dashboard is beschikbaar voor bestaande TIP-gebruikers en voor (media)bureaus die via andere platforms inkopen. Maar ook adverteerders, die de inkoop aan hun bureau overlaten, kunnen met het dashboard zelf op elk moment inzage hebben in de lopende commercial en het meest actuele uitzendschema.

TIP App
Het TIP-dashboard is ook beschikbaar in een app-versie. Naast alle campagnedata en TV-commercials bevat de app een kalender waar de belangrijkste data, zoals de start van de inkoop periode en het versturen van orderbevestigingen en facturen staan. Ook relevante events in de TV-branche vind je hier terug. Bij instellingen kun je aangeven welke notificaties je wilt ontvangen en zo hoef je niets te missen. De TIP app is te downloaden via de Google Play Store of de App Store.

Screenforce Directeur Michel van der Voort over het Dashboard; “TV als reclameplatform transparant en makkelijk toegankelijk maken, dat is wat wij met TIP willen doen. Met het dashboard en vooral met de app, zetten we hier een mooie stap in. Adverteerders willen zelf op de hoogte blijven van hoe hun campagne loopt en willen ook graag (laten) zien welke commercial van hen op TV is. Dat is wat we hen bieden met de app. Voortaan dragen zij al deze informatie, samen met de factuur, in hun broekzak met zich mee. En uiteraard kunnen de TV-planners zelf ook gebruik maken van dit nieuwe dashboard.”

Over TIP
TIP biedt je de mogelijkheid om campagnes te bekijken, aan te passen, aan te vragen en commercials aan te leveren bij een van de vier aangesloten TV exploitanten, te weten Ster, Talpa Network en Ad Alliance. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij de Ster, Talpa Network, of Ad Alliance. TIP faciliteert het gehele TV-inkoopproces: van het aanvragen en wijzigen van TV- campagnes tot en met het aanleveren van TV-commercials. Meer informatie over TIP vind je hier.

Hoe kan ik een TIP login aanvragen?
Het gebruik van TIP is kosteloos. Het is een service die Screenforce aanbiedt namens de Nederlandse TV exploitanten. Een verzoek tot het verkrijgen van een login kan aan Screenforce verstuurd worden via info@screenforce.nl