Industry Wire

Geplaatst door See Tickets

See Tickets Benelux verkoopt 29% meer tickets in de maand januari

Na een zeer succesvol 2019 met stijgende verkoopvolumes, heeft See Tickets Benelux de afgelopen maand ruim 29% meer kaarten verkocht zien worden tegenover dezelfde maand vorig jaar. Deze forse stijging is mede te danken aan de succesvolle piekverkopen van evenementen als Tomorrowland, Awakenings, Vrienden van Amstel Live en het Eurovisie Songfestival.

Eerder onderzoek van onder andere Respons laat zien dat er een toenemende trend is in de verkoop van tickets door de live entertainmentindustrie. Dit verklaart deels de exponentiële groei in het aantal verkochte tickets via See Tickets oplossingen in de Benelux. De voornaamste reden is de hogere conversie van de Paylogic e-commerce shops en een groot aantal nieuwe klanten. Zo kozen onder andere het Eurovisie Songfestival, Vrienden van Amstel Live, Vunzige Deuntjes en de EO Jongerendag voor de whitelabel Paylogic technologie.

“Uiteraard zijn wij trots op dit resultaat. Een goed begin is het halve werk. Maar dat betekent niet dat we nu achterover leunen. Integendeel. We hebben onszelf ambitieuze doelen gesteld voor de korte- en langetermijn. We zien deze groei dan ook als een bevestiging van de juiste strategie en een extra motivatie om onszelf te blijven uitdagen.”

Marijke van den Bosch, CCO See Tickets Benelux

See Tickets Benelux verwacht over heel 2020 dubbele groeicijfers te laten zien. En ook internationaal wordt er een uitzonderlijk resultaat verwacht dit jaar. Met de acquisitie van het Zwitserse Starticket recentelijk is de totale ticketing volume van See Tickets al met ruim 20% gestegen naar zo’n 30 miljoen tickets per jaar.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht