Industry Wire

Geplaatst door Selecta

Selecta en Vrumona dringen aantal kilocalorieën in frisdrank-assortiment terug met 83%

Sinds 2020 verdeelt Selecta, Europees marktleider in onbemande oplossingen voor koffie, snacks en verse voeding, in zo’n 900 vendingautomaten in Nederland het assortiment van frisdrankproducent Vrumona. In die periode hebben de partners het aantal kilocalorieën in de geconsumeerde frisdranken weten terug te brengen met 83%. In de toekomst hopen Selecta en Vrumona het assortiment verder uit te breiden en het via het netwerk van automaten bij een breed consumentenpubliek te brengen dat een gezonde levensstijl alsmaar belangrijker vindt.

De consument gaat steeds vaker op zoek naar suikervrije frisdrank, caloriearme verfrissing en gezonde dorstlessers. Een gezonde levensstijl wordt steeds belangrijker. Vrumona is zich daar als frisdrankproducent zeer bewust van en komt met haar brede frisdrankportfolio tegemoet aan die vraag. In Nederland was Vrumona de eerste frisdrankproducent die laagcalorische frisdranken op de markt bracht. Als producent van onder meer Royal Club, Rivella, Crystal Clear, Sisi en Sourcy Vitaminwater en merken in licentie zoals Pepsi, 7UP en, Rockstar streeft Vrumona er naar zo om weinig mogelijk suikers te gebruiken zonder afbreuk te doen aan de smaak en produceert het voor elke frisdrank in het portfolio een laagcalorische variant met minder suikers.

In 2020 koos Selecta dan ook niet voor niets voor het assortiment van Vrumona om te verdelen in alle vendingautomaten verspreid over Nederland. De foodtechleverancier draagt duurzaamheid en gezondheid hoog in het vaandel en vond in Vrumona een ideale partner. De impact was enorm. In de afgelopen vier jaar daalde het aantal kilocalorieën van frisdranken in Nederlandse Selecta-automaten met 83%, goed voor 60% minder suikerklontjes. Via de 900 vendingautomaten komen die gezondere frisdranken zo terecht bij een breed publiek.

Toegankelijk
“We zijn erg blij met de samenwerking met Vrumona”, zegt Sanne Warnaer, Trade Marketeer bij Selecta Nederland. “We delen de visie dat gezonde voeding voor iedereen toegankelijk moet zijn, zonder dat consumenten grote veranderingen in hun dagelijkse routine moeten maken. Door Vrumona-frisdranken met minder suiker in onze automaten aan te bieden, kunnen we onze klanten een breder scala aan gezondere opties aanbieden.”

Ook Vrumona is blij met de samenwerking. Ronald van den Assem, National Account Manager Catering bij Vrumona, licht toe: “We werken al jaren hard aan het gezonder maken van onze frisdranken door de hoeveelheid suiker in onze recepten te verlagen. We zijn verheugd om via het partnerschap met Selecta ons aanbod te kunnen verdelen over heel Nederland en zo gezonde dranken bij een groot publiek te brengen. We kijken ernaar uit om die ontwikkeling in de toekomst door te zetten.”

Toekomst
De resultaten van de afgelopen jaren zijn indrukwekkend, maar Selecta en Vrumona blijven ambitieus voor de toekomst. Daar waar Vrumona het portfolio verder uitbreidt, kan Selecta het assortiment via het netwerk van automaten snel bij de consument brengen. Op die manier hopen ze samen zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de groeiende vraag van de consument naar meer caloriearme frisdranken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht