Geplaatst door SER Solutions

SER ‘Sterke Speler’ bij ECM leveranciers

De SER Group meldt dat Forrester Research in zijn Waves voor ECM Transactional Content Services* en ECM Business Content Services** SER heeft bestempeld als een ‘Sterke Speler’. SER is de enige leverancier van Duitse herkomst die is opgenomen in beide internationaal erkende ECM Waves onderzoeken van Forrester. In beide onderzoeken schrijft Forrester dat de “SER Group een stevige positie in Europa inneemt met een toenemende aanwezigheid wereldwijd”.

Forrester publiceerde twee ECM Waves die het volledige terrein beslaan van oplossingen op het gebied van zakelijk contentbeheer. Naast een uitgebreid leveranciers- en productoverzicht, gaven klanten ook een tevredenheidsscore op basis van verschillende criteria. De Doxis4 iECM-serie behaalde in beide Forrester Waves de hoogste score op het gebied van schaalbaarheid, integratie en interoperabiliteit. In de categorie ‘Huidig Aanbod’ noteerde Doxis4 in beide Waves een vijfde plaats.

“De vermelding in deze twee Forrester Waves™, samen met onze positionering in de Gartner Magic Quadrant voor ECM, laat zien dat onze Doxis4 iECM-serie een van de beste ECM-oplossingen is op het gebied van technologie en toepassing”, aldus Moras Rhlid, Managing Director van SER Solutions International.

Forrester Wave™: ECM – Transactional Content Services
Diensten voor Transactionele Content focussen zich op grootschalige klantgerichte processen. Omvangrijke processen zoals accounts payable en klantenclaims zijn belangrijk. De kerntaken bestaan uit multichannel vastlegging (capture), e-formulieren en Business Process Management (BPM). In deze Wave stelt Forrester dat het “Doxis4 platform een solide reeks toepassingen biedt voor fundamenteel bibliotheek- en procesbeheer van miljoenen documenten die voldoen aan de behoeften van de klant.”
SER biedt hoogwaardige diensten voor afhandeling van content, processen en procedures voor een uniform metadata beheer op een geïntegreerd technologisch platform. Bovendien is volgens het onderzoek “data-archivering een van de hoofdkenmerken met integratie­mogelijkheden naar bedrijfsapplicaties zoals SAP”. Daarnaast vermeldt het onderzoek dat “klanten hoge tevredenheidsscores aangeven voor zoeken en BPM.”

Forrester Wave™: ECM – Business Content Services
Ook presteert Doxis4 sterk in de Forrester Wave™ voor ECM – Business Content Services en wordt omschreven als een toepassing “met geïntegreerde mogelijkheden voor beheer van inhoud, processen en procedures op basis van nauwe samenwerking, bestandsuitwisseling en projectgebaseerde teamlocaties.” Deze Forrester Wave™ omvat ook criteria voor documentbeheer, workflow en/of documentroutering, eDiscovery en onderzoek, bestandsynchronisatie en delen, samenwerking en projectondersteuning op afdelingsniveau. “Al deze specificaties zijn geïntegreerd in de Doxis4 iRoom, een state-of-the-art oplossing voor samenwerking in virtuele projectruimten”, resumeert Rhlid. Volgens het onderzoek “rapporteren gebruikers een relatief grote mate van tevredenheid over metadata, zoeken en mogelijkheden voor documentbeheer.”

“Ik vind dat Forrester onze toekomstgerichte ontwikkelingen heeft onderkend”, stelt Rhlid, “en dit is een flinke opsteker voor zowel SER als onze klanten.”