Geplaatst door Provincie Gelderland

Serious game voor vakmensen van de toekomst

Met de interactieve game Run Your Business krijgen leerlingen van ROC Aventus voortaan praktijklessen op hun mobiele telefoon. Door (stage) bedrijven te visualiseren en bedrijfsprocessen na te bootsen kunnen leerlingen spelenderwijs stageopdrachten uitvoeren. Een primeur in het vakonderwijs.

Virtuele Wereld

Run Your Business is een mobiele ‘serious game’. Hierin besteden mbo-leerlingen samen iedere werkdag 10 tot 15 minuten aan besluitvorming, calculaties, procesvoering en administratie in een virtueel bedrijf naar keuze. In een virtuele wereld moeten de spelers een winstgevend bedrijf opzetten, waarbij allcoins (virtueel geld) te verdienen is.

21st Century Skills

Run Your Business is een initiatief van ROC Aventus en bedrijven waaronder Morgo Folietechniek, Achmea en Gazelle. De ‘serious game’ slaat een virtuele brug tussen onderwijs en ondernemers en zorgt voor een verdieping van de stage-ervaring. De spelers ontwikkelen hiermee vaardigheden zoals analyseren, presenteren en samenwerken. Vaardigheden die zij nodig hebben als vakmensen van de toekomst.

Ieder talent benutten

De provincie investeert in de ontwikkeling van de game. Gedeputeerde Michiel Scheffer: ‘Run Your Business leidt vakmensen spelenderwijs op voor de industrie van de toekomst. Een slimme en schone industrie waarin niet alleen telt wat je weet, maar ook wat je kunt. Zo wordt ieder talent benut. En er is heel veel talent in Gelderland!’