Industry Wire

Geplaatst door Shippeo

Shippeo versnelt groei en wordt erkend in Gartner Magic Quadrant

Rotterdam/Parijs, 21 april 2021– Shippeo, de Europese marktleider in real-time transport visibility (RTTV) oplossingen, is opgenomen in het Gartner Magic Quadrant for Real-time Transportation Visibility Platforms 2021. Dit rapport is hier kosteloos beschikbaar.

Lucien Besse, COO van Shippeo: “We zijn verheugd dat we in het Magic Quadrant zijn opgenomen. We zijn van mening dat dit onze zware investeringen in R&D en onze snelle implementatieondersteuning van het afgelopen jaar weerspiegelt, want de pandemie heeft tot een ongekende interesse in RTTV-oplossingen geleid.”

Diezelfde interesse heeft Gartner ertoe gebracht te voorspellen dat ‘tegen 2023 50% van de wereldwijde productgerichte ondernemingen zal hebben geïnvesteerd in real-time transport visibility platforms’.

Besse: “We zijn trots op onze toonaangevende positie, onze sterke groei en het feit dat we een aantal van de hoogste aanbevelingspercentages van klanten hebben.”

Lucien Besse schrijft het Europese marktleiderschap van Shippeo toe aan de sterke regionale aanwezigheid en het diepgaande marktinzicht, gecombineerd met een zeer klantgerichte en holistische benadering van solution design en project implementatie.

Besse: “We zijn gericht op klanttevredenheid en innovatie op het gebied van visibility en automatisering van de supply chain. Klanten kunnen hiervan profiteren met een grotere convergentie binnen ecosystemen van de value chain.”

De recente Series B financieringsronde  van $32 miljoen die door onder meer Battery Ventures werd geleid, zal Shippeo helpen zijn product roadmap te versnellen. Het bedrijf biedt inmiddels maritieme tracking en een nieuwe mobiele applicatie die papierloze processen mogelijk maakt. Shippeo levert de meest nauwkeurige en betrouwbare ETA in de branche en biedt tegelijkertijd de meest nauwkeurige AVG-naleving.

Shippeo kan snel en wereldwijd oplossingen implementeren dankzij een verdrievoudiging van het aantal medewerkers (nu 200) in de afgelopen 12 maanden. Met de overname van regionale RTTV aanbieder oPhone kon Shippeo de snelle groei van zijn klantenbestand verder ondersteunen. Een reeks nieuwe strategische allianties met toonaangevende spelers in het ecosysteem, waaronder E2open en SAP Logistics Business Network, en met leveranciers van transport- en magazijnbeheeroplossingen zoals Alpega, TESISQUARE en Savoye, vergroten de markt voor Shippeo.

Het bedrijf heeft grote klanten verwelkomd uit de industrie, retail en productie, zoals Total, Krone, Fressnapf en Hager, en ook 4PL aanbieders zoals 4flow. De groei was vooral sterk in Centraal-Europa, specifiek in de Duitse markt, die wereldwijd goed was voor een derde van de omzet. Het team voor Noord-Europa (Benelux, Scandinavië, Groot-Brittannië en Ierland) is verdrievoudigd en onlangs verhuisd naar een nieuw kantoor op het Weena in Rotterdam, de grootste havenstad van Europa.

Lucien Besse is blij dat het marktmomentum wordt erkend. “Deze prestaties zijn alleen mogelijk met een sterk team. We zijn verheugd dat een aantal ervaren senior directors zich bij onze missie hebben aangesloten, waaronder onze nieuwe Strategic Alliances Director Nicolas Doucet, die veel ervaring heeft in de automotive, mobiliteit, telematica, logistiek en transport.” Tevens nieuw zijn Marius Neuhäuser, Head of Solution Consulting, en Patrick Raynaud, Program Director met 20 jaar ervaring in transformatie projectmanagement.

De snelle groei van het carrier netwerk werd ondersteund door een uitbreiding van het aantal lokale supportteams (die samen 30 talen spreken) en door Shippeo’s commitment ten aanzien van neutraliteit, zero carrier fees en toepassing van rijkere datasets via diepgaande TMS-integraties. Shippeo volgt meer dan 10 miljoen zendingen per jaar in 72 landen en maakt verbinding met meer dan 140.000 vervoerders via 750+ TMS, Telematica, Shipping Lines en Parcel API-integraties.

Over Shippeo

Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, helpt internationale bedrijven om real-time logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden (ETA’s) voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 10 miljoen ladingen per jaar in 70 landen voor toonaangevende klanten zoals Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain en Schneider Electric.

Voor meer informatie: www.shippeo.com

*Bron: Gartner, Magic Quadrant for Real-Time Transportation Visibility Platforms, Bart De Muynck, Carly West, 14 april 2021

Gartner onderschrijft geen enkele leverancier, product of dienst die wordt weergegeven in haar onderzoekspublicaties en adviseert technologiegebruikers niet alleen die leveranciers te selecteren met de hoogste beoordelingen of andere benamingen. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan ​​uit de meningen van Gartner’s onderzoeksorganisatie en mogen niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel. 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht