Geplaatst door Shippeo

Shippeo voegt Ocean & Parcel Tracking toe aan supply chain visibility platform

Amsterdam/Parijs, 26 maart 2019 – Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, kondigt nieuwe Ocean- en Parcel-trackingmogelijkheden in haar platform aan, waarmee ondernemingen wereldwijd end-to-end inzicht in hun toeleveringsketens hebben.

Grote retailers en fabrikanten als Faurecia, Kingfisher Group, Leroy Merlin, en Saint-Gobain hebben via Shippeo real-time tracking van hun LTL- en FTL-wegtransport. “Wij willen bedrijven end-to-end inzicht geven in hun toeleveringsketens, zodat ze snel problemen kunnen identificeren en kostenefficiënt actie kunnen nemen om de impact ervan te beperken”, zegt Lucien Besse, COO en medeoprichter van Shippeo.

Met Shippeo Ocean Tracking kunnen bedrijven goederen uit het buitenland volgen. Via AIS-tracking maakt Shippeo het mogelijk om alle goederen die door waterwegen, langs kustlijnen en over oceanen gaan, real-time te monitoren. Shippeo werkt er tevens aan om als eerste in Europa de haven- en terminalbewaking te integreren. Zo kunnen bedrijven hun wegtransportactiviteiten perfect plannen en arriveren vlak nadat de goederen klaar staan om de haven te verlaten.

Met Shippeo Parcel Tracking kunnen bedrijven ook zicht krijgen op het laatste deel van de logistieke keten, zodat ze proactief kunnen communiceren met hun eindklanten en de klanttevredenheid toeneemt. Shippeo biedt gebruikers een real-time status en diverse geautomatiseerde meldingen, bijvoorbeeld op het moment dat een pakket is opgehaald en wanneer het is afgeleverd.

Lucien Besse: “Wij zien dat end-to-end zichtbaarheid van de supply chain een topprioriteit is voor alle grote ondernemingen. Via de Ocean & Parcel Tracking kunnen bedrijven nu elke stap van hun leveringen volgen, vanaf leverancier tot en met levering aan de eindklant.”

Over Shippeo

Shippeo, de Europese marktleider in Supply Chain Visibility, helpt internationale bedrijven om real-time logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence.

Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen.

Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 3 miljoen ladingen per jaar voor toonaangevende klanten als Faurecia, Auchan, Intermarché en Leroy Merlin. Shippeo werkt met vervoerders in meer dan 20 landen. Voor meer informatie: www.shippeo.com