Industry Wire

Geplaatst door Shokz

Shokz is officiële koptelefoonpartner van TCS Amsterdam Marathon 2025

Amsterdam, 15 september 2025 – Shokz, wereldwijde pionier op het gebied van open-ear technologie, kondigt met trots aan dat het merk de officiële koptelefoonpartner is van de TCS Amsterdam Marathon 2025. Het partnerschap volgt op de samenwerking met de TCS London Marathon (april), de Schneider Electric Marathon de Paris (april) en de aanstaande BMW Berlin-Marathon (september). Het onderstreept Shokz’ toewijding om marathonlopers wereldwijd te ondersteunen bij het behalen van hun persoonlijke records.

Het partnerschap vindt plaats in een bijzonder jubileumjaar: het 750-jarig bestaan van de stad Amsterdam én het 50-jarig jubileum van de TCS Amsterdam Marathon. De marathon met World Athletics Platinum Label trekt jaarlijks meer dan 45.000 deelnemers verspreid over de verschillende afstanden, uit ruim 100 landen. De internationale aantrekkingskracht van de marathon sluit naadloos aan bij Shokz’ missie om hardlopers wereldwijd te inspireren en te ondersteunen én altijd bij te dragen aan veiligheid door omgevingsbewustzijn te creëren, zowel tijdens trainingen als wedstrijden.

René Wit, Race Director van de TCS Amsterdam Marathon, beaamt dit: “We zijn verheugd Shokz te mogen verwelkomen als officiële partner van de TCS Amsterdam Marathon. Hun innovatieve benadering van audiotechnologie sluit perfect aan bij onze missie om de loopervaring voor elke deelnemer te verbeteren. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking die waarde toevoegt aan zowel ons evenement als de hardloopgemeenschap.”

Internationale Marathon Expo
Shokz is het enige koptelefoonmerk onder alle officiële sponsors. Het partnerschap omvat zowel financiële sponsoring van het evenement als het inzetten van Shokz’ expertise in professionele sportaudio, om hardlopers te ondersteunen bij hun training en race-ervaring.

De Internationale Marathon Expo in de RAI Amsterdam (16-18 oktober) is niet alleen de plek waar deelnemers hun startnummers ophalen, het is ook de plek waar hardlopers én sportliefhebbers hun liefde voor hardlopen met elkaar delen en de nieuwste innovaties op het gebied van hardlopen, gezondheid, voeding, sportkleding en lifestyle kunnen ontdekken. Shokz zal dit jaar prominent aanwezig zijn op de expo en bezoekers verwelkomen op de merkstand, waar ze de producten van Shokz kunnen ervaren, meer over het merk kunnen leren en kunnen deelnemen aan speciale activiteiten ter ere van het 750-jarig jubileum van Amsterdam en de 50e editie van de marathon.

Op 19 oktober heeft Shokz een exclusieve Fan Zone langs het parcours van de marathon. Samen met fans wil het merk hier een onvergetelijke marathon sfeer creëren, door deelnemers aan te moedigen met Shokz-merchandise.

Marathon-proof
Dankzij het kenmerkende open-ear ontwerp van Shokz blijft het oor volledig vrij, waardoor hardlopers zich bewust blijven van hun omgeving terwijl ze genieten van hun favoriete audio én de opzwepende sfeer van toeschouwers langs de route. Als onderdeel van hun wereldwijde marathoninitiatief in 2025 brengt Shokz de ‘Cheers Never Stop’-gedachte naar Amsterdam, waarbij het doorzettingsvermogen van de lopers, hun onvermoeibare ritme, de kracht van muziek én de aanmoediging van het publiek langs het parcours centraal staan.

Om lopers te ondersteunen bij hun prestaties biedt Shokz hoogwaardig geluid dat helpt het tempo te behouden. Het lichte, zweet- en spatwaterbestendige ontwerp en de lange batterijduur dragen bij aan comfort van start tot finish.

Persoonlijk record
Shokz offers a wide range of models to suit every sport and need. Popular models among athletes include the OpenRun Pro 2, OpenSwim Pro, and the 2025-launched OpenFit 2+. Through its partnerships with marathons, Shokz reinforces its mission to help athletes worldwide achieve their personal bests.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht