Geplaatst door Shopify

Shopify brengt Shopify Payments geïntegreerd met retail POS-hardware naar Nederland

Amsterdam, 26 oktober 2021 – Het typische retaillandschap – van supermarkten tot de bank op de hoek – is flink aan verandering onderhevig op het moment. Dit is een direct gevolg van het veranderende winkelgedrag van consumenten dat is versneld door de wereldwijde pandemie. Retailers kregen te maken met aangepaste regelgeving en nieuwe manieren van winkelen. Het is nu duidelijker dan ooit dat een omnichannel aanpak van online en in-store commerce retailers de beste kansen op succes biedt.

Om retailers te helpen flexibel en veerkrachtig te blijven bij uitdagingen binnen hun bedrijf, heeft Shopify vandaag de geïntegreerde retail hardware voor Shopify POS (point-of-sale), met daarin Shopify Payments voor fysieke transacties, gelanceerd voor retailers in Nederland.

Mel van Lieshout, Country Manager bij Shopify: “Het aandeel van de e-commercebranche binnen de totale retailsector in Nederland is 22%, het hoogste percentage ooit gemeten. Toch is naar een fysieke winkel gaan nog steeds voor veel consumenten de realiteit*. Gezien het feit dat klanten zich op meerdere kanalen tegelijk laten inspireren en aankopen doen, is het voor retailers belangrijk om op zoveel mogelijk kanalen aanwezig te zijn en klanten een naadloze en consistente service te bieden. Met de geïntegreerde Shopify POS-oplossing kunnen retailers voldoen aan de veranderende eisen van de consument. De nieuwe launch van ons systeem om naadloos via één omgeving de inventaris, transactiegeschiedenis en consumenteninzichten te beheren, is een solide stap in de toekomst van retail.”

Om Nederlandse retailers te ondersteunen bij de veranderende wensen van de consument en concurrerend te blijven, lanceert Shopify een volledig geïntegreerde POS en fysieke betaaloplossing die de online en offline-activiteiten van retailers verenigt. Door een POS en online winkel te hebben die van nature met elkaar integreren – om transactie-, product- en klantinformatie te delen – blijft de ervaring voor consumenten grotendeels ononderbroken, wanneer de activiteit van het verkoopkanaal fluctueert.

De POS-oplossing bestaat uit een geïntegreerde kaartlezer, de WisePad 3, een gecertificeerde terminal lezer die naadloos kan worden gekoppeld aan de Shopify POS-software. De lancering van de hardware biedt Nederlandse retailers meer manieren om fysieke betalingen te accepteren, een uniforme verkoopervaring in de winkel die volledig compliant, veilig, naadloos en betrouwbaar is te bieden en fungeert als een enkele bestemming voor online en retailbetalingen en uitbetalingen. Met de integratie van Shopify Payments in de POS-oplossing krijgen retailers nu ook de mogelijkheid om kopers met hun lokale debetkaarten te ondersteunen door de toevoeging van Maestro en V-Pay als geaccepteerde betaalmethoden.

Bovendien maakt Shopify’s omnichannel hardware POS-oplossing het backoffice management veel eenvoudiger voor retailers, omdat het hen in staat stelt om vanaf één enkele locatie verkopen, betalingen en uitbetalingen te volgen en te beheren tussen online en fysiek. Retailers kunnen hun offline voorraad gemakkelijk online verplaatsen, afhalingen en retouren op locatie beheren, op elke locatie toegang krijgen tot de aankoopgeschiedenis van klanten en hen helpen met aankopen die online of op andere locaties zijn gedaan. Retailers zullen tijd en geld besparen als ze niet met twee aparte systemen hoeven te werken.

Shopify retailers zoals RebellenClub weten dat het de sleutel tot succes is om op zoveel mogelijk kanalen aanwezig te zijn en klanten een naadloze en consistente service te bieden. “Het grootste voordeel voor ons is dat het Shopify POS-systeem ons helpt om onze klanten beter te leren kennen en te begrijpen wat ze willen. Alles wordt opgeslagen in één gebruiksvriendelijk, eenvoudig te gebruiken systeem, waardoor we naadloos kunnen schakelen tussen offline en online winkelinformatie. Dit alles geeft ons de mogelijkheid om als merk constant te verbeteren en uiteindelijk ons verkoopvolume te verhogen,” zegt Mathijs de Bok, Online Manager bij RebellenClub.