Geplaatst door shopware AG

Shopware-oprichter in de finale van de wedstrijd ‘EY Entrepreneur Of The Year’

Schöppingen – Düsseldorf – 22 september 2021- Al meer dan 20 jaar ontwikkelen de broers Stefan en Sebastian Hamann met hun in het Duitse Schöppingen gevestigde shopware AG software-oplossingen voor de onlinehandel. Ondertussen hebben ze daarbij een marktleiderspositie ingenomen en als pioniers met vooruitziende blik en creativiteit hun stempel op de e-commerce gedrukt. Voor hun prestaties en inzet staan Stefan en Sebastian Hamann nu op de shortlist voor de award ‘EY Entrepreneur Of The Year’.

Met de begeerde onderscheiding eert de accountancy en adviseur EY dit jaar voor de 25e keer de beste door de eigenaar bestuurde bedrijven in Duitsland. De prijzen worden verleend in de categorieën ‘familiebedrijf’, ‘innovatie’, ‘duurzaamheid’ en ‘jonge bedrijven’. Een jury met bekende experts beoordeelt de kandidaten op de criteria duurzaamheid van het businessmodel, innovatie, transformatie, personeelsmanagement en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Een sterke gemeenschap

‘De basis voor ons duurzame, commerciële succes is een sterke gemeenschap van e-commerceliefhebbers. Deze gemeenschap bestaat uit meer dan 320 collega’s in een wereldwijd opererend netwerk. We noemen dit de Shopware community. Hiermee kunnen we als onafhankelijk bedrijf, dat door de eigenaar bestuurd wordt, innovatieve, flexibele open source e-commerce-oplossingen ontwikkelen en ons in de sterk beconcurreerde markten vestigen. We bewaren wel onze open, nuchtere en visionaire bedrijfscultuur die ons altijd aan onze afkomst en traditie herinnert’, aldus Shopware-bestuurder Stefan Hamann.

In dit voor veel bedrijven uitdagende corona-jaar tot de finalisten te behoren, is volgens EY een dubbele eer. De pandemie, de digitale transformatie en de convergentie van branches zorgen namelijk voor nieuwe uitdagingen in het bedrijfsleven. Ondernemers die succesvol door deze stormachtige tijden heen komen, leveren een bijzondere prestatie. Dat is volgens Shopware-bestuurder Sebastian Hamann het resultaat van jarenlang hard werken met een heldere ondernemersvisie voor ogen: ‘We zijn ontzettend trots dat we een van de weinige finalisten voor deze onderscheiding zijn. Dit onderstreept nogmaals dat onze meer dan 20 jaar geleden ingeslagen weg in de juiste richting gaat. In alles wat we doen, stellen we mensen steeds in het middelpunt en zonder de mensen van Shopware zou dit succes niet mogelijk zijn.’

Lees hier meer over EY: http://www.de.ey.com/eoy