Geplaatst door Shypple

Shypple biedt transportsector nieuwe duurzame oplossingen

Rotterdam, 1 december 2021 – Het Rotterdamse digitale expediteursplatform Shypple helpt klanten om hun CO2-uitstoot te minimaliseren middels een aantal duurzame initiatieven. Shypple heeft de ambitie om ’s werelds meest duurzame digitale expediteur te worden. Het doel is om voorop te lopen in het verminderen van de maritieme CO2-voetafdruk en de noodzakelijke verandering in de traditionele expeditie-industrie te realiseren.

Als de scheepvaartindustrie een land was, dan zou het in de top zes staan van meest vervuilende landen. Als de industrie op deze manier doorgaat, is het in 2050 verantwoordelijk voor 17% van de wereldwijde CO2-uitstoot.

Het is Shypple’s missie om klanten te helpen hun uitstoot te verminderen door duurzame oplossingen te bieden. Het Shypple-platform biedt end-to-end transparantie en controle over de logistieke processen. Hierdoor kunnen gebruikers tot 30 procent efficiënter goederen verschepen en krijgen ze inzicht in de uitstoot. Om de volgende stap te zetten op het gebied van duurzaamheid, introduceert Shypple drie initiatieven.
• Biobrandstoffen: Het gebruik van biobrandstoffen is een belangrijke stap voorwaarts om de CO2-uitstoot van de scheepvaartindustrie te verkleinen. Shypple promoot het gebruik van biobrandstoffen op haar platform en biedt klanten de mogelijkheid om eenvoudig met biobrandstoffen te verschepen.
• CO2-compensatie: In samenwerking met ForestNation plant Shypple bomen in Tanzania om de CO2-uitstoot te compenseren en moedigt het klanten aan hetzelfde te doen via haar platform. De ambitie is om 10 keer meer bomen te planten dan de CO2-compensatie.
• Efficiënte routes met behulp van data: Shypple werkt samen met SeaRoutes, een GLEC-gecertificeerde organisatie, om klanten te voorzien van zeer nauwkeurige nummers voor de well-to-tank en tank-to-wheel uitstootvoor elke zending.

“Als je kijkt naar de CO2-footprint in de transportsector, valt er nog veel te winnen. Daarom zijn we erg enthousiast over de mogelijkheden die ons platform biedt. De nieuwe initiatieven dragen bij aan ons doel om de industrie positief te veranderen en een positieve impact te hebben op de wereld,” zegt Jarell Habets, CEO en oprichter van Shypple. “Duurzaamheid is een kernwaarde binnen Shypple. Onze organisatie opereert volledig klimaatpositief en we hebben de ambitie om een aanjager op dit gebied te zijn in de gehele sector.”

Over Shypple
Shypple is sinds 2016 een digitale freight forwarding service en verbindt meer dan 3.000 bedrijven. Het technologie-gedreven Shypple platform biedt bedrijven end-to-end transparantie en controle over hun volledige supply chain. Het verhoogt de efficiëntie, minimaliseert fouten en optimaliseert de wereldwijde handel. Het hoofdkantoor van Shypple is gevestigd in de grootste haven van Europa, Rotterdam, in de buurt van Amsterdam Airport Schiphol, en het bedrijf heeft vestigingen in Hong Kong, Shenzhen en Shanghai. Voor meer informatie, zie www.shypple.com.